TU pentru cine scrii?

Îmi spunea azi Pandutzu cât de norocoasă sunt, ca bloggeriţă, pentru că am reuşit să fac din comentatori şi din cititori o comunitate de oameni gata să îmi fie alături când te aştepţi mai puţin. Oameni care nu lasă doar comentarii, ci şi gânduri.

Vroiam să scriu postul acesta de mult, dar nu ştiam cum să îl abordez- din perspectiva bloggerului sau din perspectiva cititorului? Dacă o să îţi răspunzi că scrii pentru tine, felicitări! Scrie pentru tine. Dacă scrii pentru bani, bravo! Dacă scrii pentru aparenţe, poartă-ţi masca cu mândrie prin tot teatrul acesta, numai scrie.

La început aveam 2-3 link-uri în blogroll. Ştiam ce a păţit tatăl Copilei şi îi transmiteam sănătate, ştiam când se enervează Hubba Bubba, ştiam ce a făcut X şi Y, care şi-au şters blogul şi ne părea rău, iar între timp i-am uitat. Alex’andra îmi zicea fructu’. Nebunie de blog. Ne comentam unul altuia, aveam cine ştie câţi zeci de vizitatori şi, dacă nu primeam comentarii, era pentru că scriam prea bine, ca să mai zică cineva ceva.

Azi. Azi mă uitam prin blogroll-ul unor străini de la care îmi tot vin vizitatori (i-am prins cu ajutorul lui Zelist) şi, fără să mă laud (tare) eram trecută “fructuleţ”, “grepfruită”, “cel mai dulce grapefruits”, etc. la “recomand” şi “citesc cu placere”. Mi s-a oprit blogul în gât de emoţie şi da, sunt mândră de mine. Sunt oameni care n-au zis nimic, dar au stat pe blogul meu, în linişte, ca în bibliotecă. Au citit, au criticat, au plăcut, n-au plăcut. Numai google analystic şi tastatura voastră ştie!

Eu scriu pentru mine şi mă aleg cu tine, cum aş putea să îţi mulţumesc? Cine n-are blog, să-şi cumpere! Cine n-are comentatori, să scrie. Cine a găsit un blog bun de citit, să se considere norocos. Până la urmă, noi toţi scriem pentru tine- blogger sau cititor curios.

17 thoughts on “TU pentru cine scrii?

  1. Pentru MINE scriu 🙂
    Ioi, nu stiu cum se face, ca tot am vrut sa te trec in blogroll la mine si tot nu te-am trecut. Remediez problema cat mai repede.

    PS: Nu pentru ca vreau link exchange or somethin’, ci pentru ca te citesc cu placere.
    Sarbatori fericite sa ai!

  2. …mmm… pentru mine. De asta nici nu scriu zilnic, ci doar cand simt ca am ceva de spus, sau cand imi place/ma seaca ceva. Daca cineva se regaseste in randurile mele, si o gluma ii infloreste un zambet pe fata, sau o idee ii deschide vreun orizont, nu pot decat sa ma bucur.

  3. La mine toata lumea stie cand is nervoasa, hum? Asta ai retinut tu? :)))))) 😛
    Mda… “nu stiu altii cum sunt”, dar eu scriu in primul rand pentru mine..si prin asta ma refer la faptul ca scriu pentru ca-mi face mie bine. Apoi scriu… si pentru cei care au timp si intentie sa citeasca.
    Spre exemplu, noi doua avem stiluri diferite de a face “blogging”. Dar amandoua avem un motiv comun: placerea de a scrie.

  4. Unele articole le scriu strict pentru mine, pentru a avea tot timpul in fata ochilor lucruri care ma intereseaza, lucruri din care pot invata ceva. Altele le scriu pentru a ma descarca, pentru a ma elibera de stres, durere, pentru a gasi sprjin si alinare. E un fel de terapie prin blogging, se numeste blogoterapie. Iar oamenii sunt receptivi, de fiecare data au fost alaturi de mine in momentele grele. Cu ajutorul lor am regasit zambetul si pofta de viata. Curajul de a merge mai departe. Majoritatea articolelor mele sunt crampeie din viata mea. Eu scriu despre mine, despre pasiunile, trairile si sentimentele mele, despre ce mi se intampla saptamanal, despre visuri si neimpliniri. Despre dragostea mea si meseria mea, nu scriu sa ma aflu in treaba, nu judec lumea, nu critic, nu creez proza sau poezie. Blogul meu a devenit un jurnal (destul) de intim. 🙂

  5. *pandutzu cu tz 😀

    Cum ti-am zis si in privat.. sa stii ca sunt mandru de tine si sincer ma bucur ca te cunosc inca de pe vremea cand aveai doar 3 luni de blogging 😀

    Ti-ai pastrat constanta si consistenta articolelor si ai pastrat acelasi stil tot timpul si asta conteaza foarte mult.

    Ar trebui sa faci un articol in care sa-ti intrebi cititorii de ce revin pe blogul tau. O sa fii surprinsa de raspunsuri 😀

    keep up the good work grapefruits :d

  6. salut….
    sunt una din cititoarele care a stat in liniste si a citit blogul tau “ca la biblioteca”, sincer chiar imi place stilul tau de a scrie si il apreciez prin faptul ca mereu il vizitez, sa mai rasfoiesc blogul tau. Asa cum unii impartasa pasiune de a scrie eu imi rasfat pasiune mea de a citi acest blog minunat care ma vitamineaza zi de zi.

  7. Eu fac parte dintre cei care au stat, au tacut din gura (m-am abtinut de la comentarii) si te-au citit aproape de la inceput si pana acum. Am continuat sa trec pe la la tine iar si iar, chiar si dupa ce mi-am inchis blogul, pentru ca viata pe care o povestai tu aici imi parea atat de perfecta si imi placeau (si imi plac 🙂 ) foarte mult ideile tale. Stiu ca ai avut o gramada de probleme cu cetatenia, plecatul in UK etc etc, dar eu sunt mai romantica de felul meu si mai idealista si de fiecare data cand puneai cate un “noroc ca-l am pe fishuc” sau ceva de genul asta, legat de el, ma topeam (de-asta ziceam mai sus de viata perfecta) Cand am aflat ca v-ati despartit asa m-am suparat de zici ca sunteti fratii mei :)) Te pup :*

    • Daca tu te-ai suparat, imagineaza-ti cum ma simt eu. Mi s-a cam dus pamantul de sub picioare, mai ales ca sunt singura aici, dar…departe de noi perfectiunea- probabil si de aceea am ajuns la asta. O sa incerc sa imi revin si sa scriu despre alte lucruri importante din viata mea.

  8. Scriu pentru mine si pentru curiosii care vor sa ma citeasca. Imi place sa scriu si ma bucura sa primesc si pareri depsre ceea ce compun. Asta este si motivul pentru care am blog, altfel as fi putut scrie intr-un document Word tot ce imi trece prin cap…

Împarte o felie de grapefruit :)