Ochii tăi, ca două stele- pe cerul înnorat

Să nu alergi după doi iepuri, că nu prinzi niciunul. Bine-bine, dar cu bărbaţii cum e? Sinceră să fiu, de când am trăit poveste de dragoste, m-am scuturat de praf de stele şi mi-am zis că tot mai bine trebuie să fie în praful de pe drum, că asta măcar se spală la duş. Ăla din poveste nu se duce nici cu Vanish. Cu cât îl speli mai des, cu atât se împrăştie  mai tare că, deh’, e praf de stele.

Stau uneori, cum stă păpuşa în vitrină, unde mi se vorbeşte şi mi se explică de ce ar vrea el sau altul să mă aibă. Ori nu-s eu romantică, ori nu-s proastă destul, că uneori îmi vine să-mi dau două peste cap, să-mi ajungă până la inimă, ameninţându-mă, ba chiar mă sperii, eu pe mine, că n-o să mă mărit niciodată, cu lipsa asta de interes pentru oameni neinteresanţi. Mai scade, Marie, din pretenţi, mai fă-te şi tu că plouă.

Eu mă îndrăgosteam repede, dar de când mi-am dat cu praf de stele în ochi, casc privirea la ploaia de meteoriţi şi mă feresc de planetele sterpe. Strănutul şi căscatul, ca şi clipocitul, nu pot fi controlate. Hai că mai râzi din fundul ironiei, la un banc prost, dar cum să-ţi ţii gura închisă, când vrei să caşti de plictiseală? – Da’ ce, dragă, eşti obosită?     – Da, Iubi, mă oboseşti şi încă n-am făcut nimic.

Şi nu mai am răbdare, acolo unde, înainte, aş fi suportat durerea, cum suportă mortul frigul. Nu-mi place, nu vreau, nu mă interesează. Eu cumpăr de câţi bani am şi, dacă vreau un produs bun, nu cumpăr de la reducere, cu defecte sau cu termen de valabilitate scurt. Şi, dacă n-am bani îndeajuns, nici că tânjesc pe la tejghele. Unii înghit în sec când îţi plăteşti singură băutura la bar, îi dor banii în portofel şi orgoliul sub şliţ.

“S-a făcut a dracului!” observa Arghezi.

6 thoughts on “Ochii tăi, ca două stele- pe cerul înnorat

  1. Stii de ce se intampla asta? Ai ajuns unde esti acum prin forte proprii, esti independenta si nu ai nevoie de un el pe care sa te bazezi emotional sau financiar. Esti capabila sa te descurci singura. Si eu ma simt exact la fel. :))
    Or veni si ei printii care sa ne faca sa ne simtim perfect in preajma lor si sa ne faca sa fim o versiune mai buna a noastra. :))

  2. E bine ca nu accepti, nu te complaci intr-o situatie doar de dragul de a fi intr-o relatie. Am cateva cunostinte care stau intr-o relatie doar pentru simplul fapt ca le e teama sa fie singure. Stupid, right? Asa mi se pare si mie. Si cum zice Ioana, gandesti asa pentru ca ai luptat sa ajungi unde esti acum si nu ai stat pe banii unui tip. Oricum nu cred ca e stilul tau.

  3. Foooooarte adevarat si totusi trist pentru ca,creierul nu poate fi blond.Brunet s-a “nascut”,brunet moare.

  4. Fetele au dreptate. Când îţi câştigi un anumit statut social, financiar, emoţional, intelectual etc, prin forţe proprii, este foarte greu, poate chiar imposibil să accepţi pe cineva inferior. Şi te-aş sfătui, Mărie, ca, sub nicio formă, să nu-ţi cobori standardele.🙂

Împarte o felie de grapefruit :)

