Tu ce mai zici de fostul tău?

Cred că trebuie să ai noroc şi la foşti, ca şi la iubiţi. Adică, în timp, trebuie să fie şi ei nişte foşti buni, aşa, ca vinul. Să-i scoţi de la pivniţa amintirilor şi să-i guşti, numai puţintel, ca să nu faci risipă de ei. Ce-i mult, strică. Mie mi-s dragi foştii mei, după ce îmi trece ciuda, ura şi ce mai rămâne după o despărţire. Nu ştiu dacă în timpul ăsta trece sau ne maturizăm şi înţelegem că, dincolo de ce a fost, mai e mult să fie- din viaţă, în general.

Mi-s dragi tachinările de după, când îi reproşezi că tot naşpa a rămas, iar el râde. Când el se ridică în slavi, precum că ce te-ai face fără el, când îi duci laptopul stricat, iar el trebuie să instaleze şi să reinstaleze toate cele. Când te cerţi, ca întotdeauna, din aceleaşi prostii, doar că acum nu mai pui la inimă, ci roteşti privirea, în semn de nu te-ai schimbat.

Mi-e dragă şi gelozia aia, nu de îţi spurcă sufletul, dar tot te zgârâie puţin la inimă, când îl vezi cu alta- alta, care, bineînţeles, o să fie mereu mai urâtă decât tine, altfel nu există în concepţia ta de acceptare. Probabil cum nici în mintea lui, altul pentru tine n-o să fie niciodată, dar niciodată, mai bun. Culmea e că, prea buni fiind pentru alţii, nu am fost niciodată buni unul pentru celălalt.

Foştii noştri o să rămână mereu foştii noştri. Aşa, buni sau răi. Asta n-ai cum să schimbi. Dacă puteai, nu mai erau foşti, probabil. Îmi imaginez că e greu să accepţi când celălalt merge mai departe, are o altă relaţie, iubeşte sau e îndrăgostit; indiferent dacă şi tu ai făcut sau nu asta. N-ai cum să rupi ceva din trecut; e ca atunci când celebrăm amintirea unui război- nu pentru a aminti răul, ci pentru a mulţumi bunului.

Nu cred în “meniţi să fie împreună”; e ca şi cum creştinului i-ar fi de ajuns să poarte o cruce la gât, ca să ajungă în Rai. Unii oameni pur şi simplu nu se potrivesc, chiar dacă ţin unul la altul şi, atunci, devin prieteni. Prieteni cu sila. O fi vorba aia, de la dragoste până la ură nu e decât un pas, dar când înveţi să mergi mai departe, descoperi şi alte sentimente. De mijloc.

10 thoughts on “Tu ce mai zici de fostul tău?

  1. Dupa furtuna mereu rasare soarele🙂. E frumos sa ramai in relatii bune cu fostii, asta nu inseamna ca or sa fie prietenii tai cei mai buni dar nici sa ajungi in situatia in care sa nu te saluti pe strada.😉

  2. Oh Doamne, cat de bine zici🙂 si da, dupa despartire si dupa o anumita perioada de timp, te intalnesti cu ei pe strada sau la o cafea si vezi ca nu mai simti mai nimic si ca persoana pe care ai detestat-o atat dupa ce te-a ranit, nu este pana la urma atat de groaznica…

  3. Nu zic nimic ca nu am ce.🙂 Am ramas in relatii ok cu ei si le multumesc ca mi-s fosti, de nu erau ei si de nu deveneau fosti nu eram acum atat de fericita.

  4. eu cred ca trebuie sa ramana un respect totusi . am mancat in preuna am dormit inpreuna am impartit si binele si raul ,ba mai mult chiar ne am ajutat in multe situatii trebuie sa ramana respectul de dupa toate astea

Împarte o felie de grapefruit :)

