Film: The Girl with the Dragon Tattoo 2009 vs. 2011

Eu am văzut The Girl with the Dragon Tattoo (2009) în urmă cu un an- versiunea suedeză. Am fost ieri să vad remake-ul american (2011) şi m-am întors dezamăgită. Dacă vezi primul film şi aceasta ecranizare, ai impresia că au luat din carte doar ideile principale, fără să se mai axeze şi pe detalii.

Da, Daniel Craig a jucat impecabil, dar pentru Rooney Mara, rolul mi s-a părut puţin forţat- eu mare “critic” fiind. Mi s-a părut că, în versiunea din 2009, Michael Nyqvist a jucat mult mai bine rolul lui Mikael Blomkvist, aşa cum şi Noomi Rapace s-a integrat perfect, în visiunea mea, în pielea personajului Lisbeth Salander.

Drept urmare, dacă vreţi să vedeţi The Girl with the Dragon Tattoo, urmăriţi varianta suedeză, din 2009. Mult mai bine pusă la punct, mult mai multe detalii, fără “tras” de păr, fără “artificii”. În ciuda diferenţei dintre notele de pe IMDB, eu aş da mai multe credite directorului suedez Niels Arden Oplev decât celui american, David Fincher.

2009

2011

6 thoughts on “Film: The Girl with the Dragon Tattoo 2009 vs. 2011

  1. Eu am vazut doar varianta suedeza si nu sunt sigura daca sa ma uit si la aceasta. Parca m-as uita, ca sa fac o comparatie, dar nu as vrea as fiu dezamagita.

  2. Multumesc pentru precizari, chiar ma intrebam ce e cu filmul care ruleaza acum la cinematografe, fiindca eu stiam numai de varianta suedeza. Am crezut ca s-a facut vreo varianta si pentru celelalte carti ale trilogiei.

Împarte o felie de grapefruit :)

