Crăciun fericit

Ca în fiecare an, cam de 10 ani, îmi dau şansa unui Crăciun mai bun, cel sărbătorit pe stil vechi. Fiind elevă/studentă în România, nu prea mai apucam vacanţele până pe 7 ianuarie, drept urmare, nici sărbătorile, aşa cum se fac în Moldova- conform calendarului vechi.

Aici, fiind şi mai departe, prinsă în alergătura vieţii, nici sărbătorile nu mai au gust, nici sfinţii nu mai ştiu când se sărbătoresc. Te bucuri de fiecare zi, cu sau fără cadouri, cu sau fără surprize, cu sau fără o vorbă bună, cu sau fără bucate de ale noastre.

Anul acesta am preferat ca, în loc de brad şi decoraţiuni, să cumpăr un brăduţ în miniatură, de la un centru de caritate, împreună cu 2 inimioare, lucrate manual- pentru strângere de fonduri, donate copiilor bolnavi de cancer.

… şi uite aşa ţi se mai bucură zilele. Crăciun fericit, celor care sărbătoresc. Gânduri bune şi celor care nu. Eu nu-l mai aştept pe moşu’, nu că n-aş crede!, dar cred că aţi fost prea cuminţi, cu toţii, anul acesta şi n-a mai rămas nimic pentru noi, ăştia din urmă.

12 thoughts on “Crăciun fericit

  1. Craciun fericit! Azi am fost la Braila unde e singura catedrala ortodoxa de rit vechi din Romania . As fi vrut sa vad si eu cum se sarbatoreste Craciunul pe stil vechi, dar cred ca am ajuns ori prea devreme, ori prea tarziu pentru ca am gasit portile inchise. (era trecut de ora 13.00)

        • Cei de rit vechi sunt cunoscuți și sub numele de lipoveni, păstrează puțin din datina rusă și au multe lucruri schimbate pe parcursul timpului pentru că așa au vrut niște _oameni_.

          Cei de stil vechi țin sărbătorile exact la fel cum se țin la Ierusalim, mai anunță din când în când la radio/TV că mai pleacă câte un patriarh din BOR să facă Boboteaza a doua dată la Iordan pe 19 Ianuarie. De ce oare are nevoie de 2 sărbătoriri ale aceleiași zile? Că așa au vrut niște _oameni_ în 1924.

          Am subliniat oameni în ambele cazuri pentru că asemeni celor care au vrut să construiască turnul din Babel ei s-au crezut mai sus decât divinitatea.

          • Multumesc! Nu sunt o fiinta foarte bisericoasa , dar sunt destul de curioasa din fire. Daca nu mi-ai fi atras atentia, n-as fi avut habar de diferenta.

      • Aha, m-am lamurit cel putin in privinta uneia…cea derit vechi e rusa, cealalta tine de alt calendar deci azi chiar nu aveam ce cauta pe acolo.🙂 Multumesc pentru atentionare!

  2. Mai, Mihaie, toate religiile lumii s-au nascut din cauza ca asa au vrut …niste oameni.
    Dumnezeu e Unul singur; invataturile Lui sunt cam aceleasi si totusi, – cate feluri de a crede in EL!..

Împarte o felie de grapefruit :)

