De ce doare o despărţire?

De ce doare mult şi după o bună bucată de timp? Înţelegi că nu mai urăşti, că nu mai duci dorul, că nu mai iubeşti, că nu mai simţi nimic, dar parcă lipseşte ceva şi, atunci, te întrebi dacă nu lipseşte cumva parte din trecut, căci nu prea îţi găseşti locul în prezent.

O luminiţă la capătul tunelului.

Când eşti într-o relaţie în care îţi dai sufletul, când iubeşti inconştient, tinzi să te confuzi cu celălalt. Să-ţi placă sau sa-ţi displacă aceleaşi lucruri, să admiri sau să respingi anumiţi oameni, să accepţi sau să refuzi anumite lucruri. Îţi pierzi, oarecum, din Eu-ul tău.

Două luminiţe la capătul tunelului.

Imediat după despărţire, te loveşti de lucruri noi, pe care nu ştii cum să le percepi sau pe care, din obişnuinţă, le trăieşti din perspectiva fostului, chiar dacă ţie îţi dau altfel de sentimente. Acum eşti doar tu, în primă atingere cu tot, vechi sau nou.

Trei luminiţe la capătul tunelului.

Învăţ să iubesc lucrurile pe care altădată le-aş fi urât, pentru tine. Învăţ să îmi accept defectele, care nu sunt şi n-o să fie niciodată calităţi. Nu mai judec oameni, locuri, religii. Învăţ să iubesc sau să urăsc în felul meu, diferit de felul în care o făceam, împreună.

În afara tunelului.

O lume a mea. Cu milioane de feluri, în miliarde de forme. Cu ceva nou, ceva împrumutat, ceva albastru şi, desigur, ceva vechi- altfel nu se poate. Sunt lucruri care au rămas la fel, iar cele de s-au schimbat, nu mai poartă sentimente, ci doar obişnuinţa de a fi iubite, urâte…

Încă mă izbesc de lucruri care erau aşa, iar acum se vor altfel, iar asta mă surprinde. Ca o lecţie învăţată, din frica unei note proaste. Repetentă de trecut. Învăţ să simt totul din nou. De asta doare o despărţire. E mai greu, la început, să iubeşti de unul singur.

Mai ales dacă trebuie să înveţi să te iubeşti pe tine.

7 thoughts on “De ce doare o despărţire?

  1. Eu ma gandeam zilele trecute , lasand liber winampului la alegerea pieselor , cat de greu imi este sa ascult melodii care imi placeau cand eram in timpul unei relatii . Unele ma intristeaza foarte tare acum , chiar daca odata ma inveseleau , unele efectiv nu pot sa le suport .
    La fel , cred ca se intampla si cu anumite locuri , activitati .
    Dor multe lucruri , caci despartirea doare . Au existat sentimente pe care trebuie sa le faci sa dispara la un moment dat si este foarte greu .😦

  2. atunci cand intri intr-o relatie si nu numai, trebuie sa te gandesti ca orice are un inceput are si un sfarsit. daca esti contienta de acest lucru , despartirea nu va mai durea atat de mult.

  3. Amen to that, to everything. Ai surprins perfect starile🙂 Eu vad totul ca un botez al focului: trebuie sa treci prin el daca vrei sa fii mai rezistent…

  4. Hmm…ai atins un punct mai sensibil. Tind să cred că dacă ne-a iubi pe noi mai mult n-am mai suferi așa. Promit să mă gândesc mai mult la chestia asta căci merită toată atenția.
    Zi faină să ai domniță și nu uita să zâmbești >:D<

  5. Despărțírea doare pentru ca, împreună cu bucuria întâlnirii, să poată da o medie de normalitate! Cum zic cei de dincoace de Mânecă? Le retour fait aimer l’adieu

  6. Da buna intrebare ! Probabil sau in mod cert intr-o relatie investi multe sentimente , timp si nu in ultimul rand suflet, iar cand cu acestea nu ne mai intalnim zilnic , incep sa ne lipseasca si suferim…

  7. Doare pentru ca trebuie sa doara. Daca nu ar durea, ei bine, ar fi cu totul alta poveste. Daca nu ar durea nu am mai fi noi.

    Bucura-te de durere, las-o sa iti sfasie sufletul, sa il sparga in milioane de farame, sa te arda pana in adancuri, sa iti mistuie trupul. Fericirea de dupa nu poate fi exprimata in cuvinte🙂

Împarte o felie de grapefruit :)

