Ultimul an de burlăciţă

Acum înţeleg avantajul de a fi trăit departe de casă, dar mai ales, departe de gura gura lumii. Bineînţeles, majoritatea cred că m-am măritat, dar nu ştiu ei sigur- dar nu are cum să fie altfel, pentru că mi-a venit demult vremea de măritiş, ba chiar şi de făcut copii. Revelionul a fost ca o căpiţă de fân în flăcări, în capul meu. Absolut toate rudele, la unison cu mama, m-au întrebat de ce nu mă mărit. Tata dădea din umeri: – Nu te pot ajuta, părea că zice. Nici nu vreau să ştiu ce dorinţă şi-a pus mama, la cumpăna dintre ani (că trebuia să folosesc expresia asta.)

Se zice că după vârsta de 25 de ani, fetele se mărită şi mai greu. Îs mai pretenţioase, mai greu de păcălit: vor bărbat şi bogat, şi frumos, şi cuminte, şi deştept, şi tânăr, şi bun la pat şi Doamne mă iartă, câte altele. Imediat fac 25 de ani, conform actelor, deşi cred că mama a greşit anul naşterii mele, căci nu mă simt atât de matură, nici atât de responsabilă- să fac pasul acesta, de a mă mărita. Nu sunt coaptă. Aşa cred eu. Nu mă văd soţie, încă. Nu simt nevoia unei cereri în căsătorie, nu văd inel pe inelar. Nu mă gândesc la rochia de mireasă.

Atât a mai rămas- un an. Un an de naivitate, în care bărbaţii mai pot să mă păcălească, altfel- după 25, mă fac a dracului (de rea sau de urâtă, nu ştiu). Am un presentiment că, atunci când o să fac asta, o să mă ia şi pe mine, şi pe ai mei, şi pe voi, prin surprindere- o să ştiu că el e al meu, n-o să mai am nevoie de ani, ca să-l cunosc. O să mă mărit repede şi degrabă, din dragoste mare, cu nuntă simplă şi cu ce o mai da Doamne-Doamne. Când? Tot El ştie.

13 thoughts on “Ultimul an de burlăciţă

  1. Dupa nunta urmeaza “E timpul sa faceti un copil”,apoi ” Pe cand al doilea ?” si tot asa. Eu mi-am lamurit rudele,le-am speriat zicandu-le ca nu ma marit,ca-mi place sa nu fiu legata de un act. :)) Pe cat de enervante au devenit intrebarile astea,pe atat de enervanti am devenit noi cu ironiile. La urma urmei noi stim cand “ne e timpul”…

  2. Ehh.. te inteleg… eu nu sunt la varsta ta, dar eu sincera numai la casatorit si la avut copii nu ma gandesc.. cand le aud pe alte colege ale mele,pff :))
    Mama, de exemplu s-a maritat la 32 de ani si m-a facut la 35..tare ma “tem” ca o sa-i urmez exemplul😛 totusi, sunt mai mutle avantaje sa te mariti de tanara, dar la urma urmei, cum o fi sa fie.

  3. Din intamplare, si eu fac 25 in aceeasi zi ca tine si, tot ca tine, simt ca inca nu ma incadrez in schema asta cu insuratoarea/maritisul. Si totusi, multi, chiar multi din fostii mei colegi de liceu/facultate si-au schimbat statusurile in Married to… si, ca sa ma convinga, au pus si poze de la nunti. Chestia e ca, se pare, fiecare caramida din “casele de piatra” pe care le-am urat este luata din drumul meu spre aceasta…uniune.
    Nu stiu de ce mi-e mai frica: sa ma insor sau sa nu raman neinsurat? :))

  4. bun venit in club. eu am parte de astfel de scene de multi ani. in fiecare an sau sarbatoare gen pasti, craciun, rev sau ori de cate ori ma prind toti se pun pe capul meu. Cand ma insor, de ce nu ma insor, ce se intampla cu mine, etc….
    tu macar ai ceva support sa zic asa in tatal tau. eu nu am in nimeni. toti ma vor insurat, cu copii etc.
    eu desi sunt trecut putin peste 30 nu ma simt ca as avea aceasta varsta. nu vreau sa aud de casatorie, relatie, etc. nu ma vad in asa ceva. cel putin nu acum sau maine. nu stiu ce va fi peste cativa ani dar in acest moment nici nu vreau sa aud.

    mereu am facut lucrurile cand am simtit ca e timpul lor. acesta e un lucru pe care l-am invata in viata mea. oricat te-ai chinui sa faci ceva, daca nu ii este timpul nu vei reusi, sau chiar daca ai senzatia ca ai reusit totul se va destrama. crede-ma ca stiu ce vorbesc.

    eu iti recomand sa ii lasi sa vorbeasca, sa faca planuri lor si tu sa le urmezi pe ale tale. cand crezi ca vine timpul sa faci acest pas, atuncil sa-l faci. pana atunci pune si gusta viata din plin.

    Un an nou bun, fericit si voie buna.

  5. Rudele astea…E aiurea cand cineva face planuri pentru tine, in locul tau! Chestiile astea nu se pot programa, se intampla…pana atunci, ne traim viata si ne bucuram de ea, nu ne facem griji in legatura cu viitorul! Eu iti urez muulta bafta si sa nu te faci mai rea…ca urata nu te faci sigur!:)

  6. Cand il vei intalni si vei simti ca el e alesul Va veni totul de la sine,te asigur,si.nici nu iti vei Da seama ca ai trecut prin perioada in care te bateau toti la cap.eu m.am casatorit anul trecut la 26 ani,acum in febr fac 27 si asteptam deja bebe.si noi am zis ca sa trecem de nunta,si apoi…bebe…mai asteptam,Dar totul s.a intamplat neprogramat, si a venit f natural.nu il Cauta pe EL,ca te ca gasi el cu siguranta,nu iti fa planuri ca. nu vor iesi.asteapta si ai rabdare.crede.ma ce iti spun.

  7. Vaidemine, draga Grapefruits, nu baga panica in mine! luni fac 25 de ani si tocmai am ramas single… E cosmarul meu cel mai mare si s-a implinit. I`ll get back to you, dar cred ca o sa fie fabulous!😀

  8. Intrasem în panică, pe la vreo 28 de anişori: fac 30 fără să fiu însurat?! Am aflat că unu’, cam în situaţia mea, l-a întrebat pe Socrate cum e mai bine: să se-nsoare ori ba? Înţeleptul i-a răspuns: E bine oricum pentru că rezultatul va fi acelaşi: peste zece ani îţi vei da cu pumnii în cap!
    Când te loveşte dracu’ cu leoca-.n cap, nu mai contează câţi ani ai!
    Să fii sănătoasă şi nu-ţi fă probleme: ce a fost bine, a trecut!

  9. O sa vina cand te vei astepta mai putin…😉 Nu cred ca este o varsta anume pentru a te marita sau a face un copil, este doar dorinta de a o face, de a’ti dori sa faci ceva, fara sa te impinga nimeni de la spate.

  10. Doamne cât urăsc ”rudele” în asemenea momente🙂 E deranjant foarte. Ce ar vrea, să-ți găsești așa pe unul, oricare, și gata, să te măriți, să fii femeie la cratiță și cu copii la sâni ?
    Unii oameni nu înțeleg ..

Împarte o felie de grapefruit :)

