De ce iubesc eu Romania?

Am lasat sa treaca putin nebunia zilei, ca sa simt ca scriu asta si imi aud gandurile, in timp ce tastez. Eu am zis ca sunt romanca, chiar daca cei de acasa, din Moldova, m-au judecat pentru asta, iar cei de aici, mi-au reprosat, precum ca, vezi, nu sunt, deci sa nu-mi atribui statutul, daca nu-l am.

Iubesc Romania pentru ca mi-a oferit sansa la o educatie mai buna. Iubesc Romania pentru ca, pe timpul rusilor, a fost loc de adapost pentru bunicii mei. Iubesc Romania pentru studentii romani care, in aprilie 2009, strigau Jos Comunismul alaturi de studentii de la Chisinau.

Iubesc Romania pentru ca a fost locul care mi-a gazduit adolescenta, 4 ani de liceu si 3 ani de Facultate. Iubesc Romania pentru prima mea experienta la munte, la varsta de 18 ani, cea de la mare, la 20, si cea din Delta, la 22. Iubesc Romania pentru primul meu loc de munca, implicit primii mei lei platiti la Stat.

Iubesc Romania pentru toti cei 8 ani in care am invatat lucruri si lectii de viata; pentru oamenii frumosi pe care i-am cunoscut. Iubesc Romania pentru ca aici, mancarea de acasa a fost mai gustoasa, iar dorul mai de apreciat. Iubesc Romania pentru ca mi-a dat sansa zilei de azi, speranta zilei de maine.

Iubesc Romania pentru ca mi-a devenit a doua casa, unde mi-am fost si mama, si tata. Iubesc Romania pentru Metrou, chiar daca ma pierd si pentru trenuri, chiar daca intarzie. Iubesc Romania pentru ciorba de burta si cea de perisoare, pentru merdenele si covrigi cu mac.

Iubesc Romania pentru toate momentele mele de iubire, dor si vise. Pentru amintiri, pentru prietenii, pentru experiente. Daca buletinul nu ma face romanca, decat cu actul, ca intro casatorie, eu tot maritata ma simt, si responsabila, si fidela, si mandra!

9 thoughts on “De ce iubesc eu Romania?

  1. Superb! cred ca toti se inghesuie sa spuna ce nu le place la tara asta…dar putini sunt cei care sa vada ce este frumos in ea! si sunt atat de multe lucruri si locuri frumoase aici!

  2. Ce fain ca unii gasesc atat de multe motive sa iubeasca si Romania. Cei mai multi dintre ei, cum e si cazul tau, sunt cei care nu mai locuiesc in ea😛

    Am postat banner-ul shoebox :)!

  3. Eu nu inteleg faza astta cu moldovenii…eu cred ca sunt de 2 feluri: de etnie rusa si de etnie romana.Daca ai tai vorbesc romaneste,tu la fel…e “cam” implicit ca esti romanca,parerea mea.Sper ca nu sustii aberatia aia stupida cu limba moldoveneasca..

  4. Gropite in obrajori lucrurile de mai sus se intamplau daca erai si in alta tara, poate ca se intamplau mai multe, tu ai vrut sa-ti arati dragostea de tara ca a fost ieri ziua ei, de nu spui cat de greu a fost sa faci o facultate, liceu in Romania cat s-au chinuit parintii tai , sau na am generalizat
    Romania nu e de iubit, ascundem prea multe, mascam fara sa ne dam seama !

  5. Toată lumea iubește România ca în vorba aia: “România este o țară frumoasă, păcat că este locuită”. Cam asta ar fi și realitatea.

  6. Cuvinte spuse de o persoana care e departe de casa. Tare as vrea sa afirme ce ai afirmat tu, cei care locuiesc aici. Romania e un loc romantic vazut de departe, vazut cu dor.

Împarte o felie de grapefruit :)

