De ce mi-e ciudă pe români

La sfârşitul fiecărei luni, se adună 3-4 lăzi de 100x60x30 cm de gunoi reciclabil: hârtie, plastic, sticlă şi cutii de conservă. TREI- PATRU lăzi, numai eu, un suflet, nici nu vreau să mă gândesc câte lăzi au casele unde locuiesc 3-4-5 membri. De fiecare dată când trec pe lângă casele englezilor, văd cutiile acestea, umplându-se, ca, la sfârşitul săptămânii, să fie colectate.

Atunci când nu reciclezi, nu-ţi dai seama, duci gunoiul zilnic sau o dată la două zile, dar când selectezi gunoiul menajer de cel reciclabil, observi că nu se aruncă atât de mult, că ai putea să duci gunoiul o dată pe săptămână, iar în rest, să colectezi, pentru refolosire. Îngrozitor cât de mult se adună. Mă uit la lăzile mele şi mă minunez, imaginându-mi milioane de lăzi, în România, care nu se umplu NICIODATĂ.

De asta mi-e ciudă mie pe români! că pot, dar nu vor. Consider că, de exemplu, căminele studenţeşti ar putea să se implice mai mult, colectând sticlele de Cola şi bere, care, ştim, se adună, pe lângă altele, cum ar fi maculatura, în special după sesiuni şi licenţe. Şcolile, grădiniţele, spitalele, restaurantele şi, cel mai important, propria locuinţă.

N-am reciclat niciodată, până să vin în Anglia, dar mi-a trebuit o zi ca să mă obişnuiesc, nu pentru că aşa trebuie, ci pentru că aşa am simţit că e corect. Pe fiecare produs (carton, sticlă, plastic) scrie, dacă e cazul, că este produs din material reciclat şi mă simt mândră, cumva, că n-am aruncat sticla aia de şampon sau cutia aia de la cereale, ca să plutească în nu ştiu ce ape, ci am am reciclat-o, pentru că e POSIBIL, în 2011, pentru OMENIRE, să se facă şi ASTA.

7 thoughts on “De ce mi-e ciudă pe români

  1. Desi acolo vine cineva si ridica lazile nu? Avem si noi pubelele alea speciale pentru sticla, hartie s.a., dar, nu se prea tine cont de ele si lumea baga cum vor, ce vor, unde vor. Sunt putine si sunt amplasate aiurea. In anglia cred ca este un intreg management bine pus la punct, la noi nu, o sa mai dureze 100 de ani :))

  2. Am vazut acum mult timp un reportaj in care gunoierii varsau cele 3 pubele in masina de gunoi, peste resturile menajere. E nepasare din partea romanilor, dar si din partea autoritatilor. Pur si simplu nu e pe lista de prioritati pentru ca nu aduce un venit usor de “fentat”. Da-o naibilui de incalzire globala, noi lucram pe plan local.

  3. Draga Grapefruits, ar trebui să-ți fie ciudă pe autorități, nu pe români în general. Deși eu selectez gunoiul și acasă și la magazin (la cel din urmă sunt obligată prin contract să fac asta) văd cum totul este amestecat in aceeași mașină la ridicare. Doar cartoanele sunt ridicate separat de la magazin. Tu când erai în România selectai gunoiul? Că pubelele speciale sunt de mult timp, cel putin in București, deci erau și înainte să pleci tu. Să ai o zi faină!

  4. Domnita, sa nu va fie cu suparare dar sa va fie ciuda pe moldoveni, nu pe romani. Nu v-ati nascut si nu ati trait printre romani destul pentru a-i intelege, daramite pentru a-i judeca. Poate aveti cetatenie dar asta nu inseamna ca aveti si acelasi bagaj cultural si sentimental ca ei. Apreciati ce v-a oferit Romania si nu ii mai condamnati si judecati pe romani ca nu aveti inca dreptul.

      • Una este sa intelegeti si alta este sa aveti acelasi bagaj cultural care NU `este exact la fel ca in Moldova`. Si cat ar fi trebuit sa locuiti? O viata.

        • ai mare dreptate.Stefan cel Mare la ei e Stefan Cel Mic…………la fel cum Vlad se traduce in moldoveana CRETIN…..LA MAI MARE!!!!!!!!!

Împarte o felie de grapefruit :)

