M-am născut la țară

M-am născut la țară, iar asta îmi dă idei de postat pe blog, căci așa zicea autorul, că veșnicia s-a născut la sat, modernul de ce nu s-ar naște și el, tot acolo? Știți de ce mi s-a făcut dor, dincolo de Halloween? De mirosul de fum, din troinele de frunze uscate, adunate prin grădini.

Așa-mi era de dragă, când mă punea mama să dau cu grebla prin grădină, să adun frunzele moarte, de faceam moviliță și îi dădeam foc, punând la copt cartofi (și mere); se afumau de numa-numa, dar tare gustoși mai erau, înfipți în bețe, furate de la lăstarii de vie, căci și așa nu mai aveau nevoie de suport, fără struguri fiind. Mi-e dor de mirosul acela, de fum de noiembrie și cartofi afumați.

Sufletul satului

“Copilo, pune-ti mânile pe genunchii mei.
Eu cred cã vesnicia s’a nãscut la sat.
Aici orice gând e mai încet,
si inima-ti zvâcneste mai rar,
ca si cum nu ti-ar bate în piept,
ci adânc în pãmânt undeva.
Aici se vindecã setea de mântuire
si dacã ti-ai sângerat picioarele
te asezi pe un podmol de lut.

Uite, e searã.
Sufletul satului fâlfâie pe lângã noi,
ca un miros sfios de iarbã tãiatã,
ca o cãdere de fum din stresini de paie,
ca un joc de iezi pe morminte înalte.”

Lucian Blaga

11 thoughts on “M-am născut la țară

  1. Eu nu m-am nascut la tara.. dar multe vacante de vara, acolo le-am petrecut (cand eram mic) si am avut chiar si acolo, o copilarie superba.

  2. mie fumul imi aminteste de primavara🙂 pentru mine primavara are miros de fum si de proaspat, toamna are miros de fructe copte🙂
    viata la tara, copilaria la tara sunt de nepretuit🙂

  3. Nu m-am nascut la tara, dar mirosul acela de lemn, de foc, de rasina, frunze strivite, este intr-adevar ca o amprenta de fericire pentru amintiri…
    De ce nu si pentru prezent? 😀
    In aceasta toamna, la Sinaia, m-am bucurat din plin de toate acestea, inclusiv de rasaritul soarelui, cer senin si de aerul ozonizat, oferit de natura drept bonus.. 😆

  4. Si eu tot la tara m-am nascut. Cred ca am zeci de articole pe tema copilariei la tara. Am locuit acolo pana la 12 ani si au fost de departe cei mai frumosi ani de pana acum.

Împarte o felie de grapefruit :)

