Prețuri de Anglia…

După părerea mea, produsele și prețurile nu par să aibă o legătură, în Anglia. Cu o liră, de exemplu, poți să cumperi: (atenție, “sau” nu “și”) o sticlă de 0.5 l de Cola/ o pungă cu 4 somoni în unt și mirodenii/ o sticlă de 1,5 l apa Evian, o cutie cu 15 creveți, o prăjitură, o pereche de teniși, o tigaie, etc. O liră= 5 lei, da?

Mie o liră mi se pare puțin, aici. Dacă stai bine să te gândești, însă, cu 5 lei poți să cumperi în România 2 sticle de 2,5 l de apă minerală/plată sau 4-5 pâini. Aici cumperi 2, cel mult. Mi s-a întâmplat la fel, când m-am mutat din Moldova în România și comparam prețurile, prin valoarea schimbului valutar. Mi se părea extraordinar de mult să dai 1 leu pe pâine sau 2, 5 lei pe o sticlă de apă plată.

Acum trec prețurile prin valoarea leului moldovenesc, apoi a leului românesc… și mi se pare din ce în ce mai scump. În același timp, nu mi se pare corect ca 4 pulpe de pui să aibă același preț cu o ciocolată Mars sau o pungă mare de legume congelate să coste mai puțin decât o singură pungă de morcovi.

7 thoughts on “Prețuri de Anglia…

  1. Nu stiu in ce Romanie ai trait tu, dar cu 5lei nu iti iei 4-5 paini. :)) Insa inteleg ce zici, si mie mi s-a intamplat asta, cu euro. Ti se intampla doar dupa ce stai o perioada acolo, la inceput insa parca le calculezi pe toate in lei.

  2. Nu stiu ce paine gaseai tu cu un leu, poate..covrigi! :)) Acum, lasand gluma la o parte, nu te contrazic, poate gaseai ceva painici la 1leu, eu pe la alimentare n-am vazut, n-am auzit.

  3. mie mi se par ok preturile aici😀 la mancare zic, sunt singurele de care nu ma plang. La fructe mai ales…mi am luat 4 rodii la 1 lira, 12 banane cu o lira si 3 grefe (le ador, e unu din motivele pentru care am intrat prima oara sa ti citesc blogul tau, numele) doar 70 lire😀 + ca avem lidl, care are aceleasi preturi ca n tara. ceea ce m a facut sa ma intreb daca ei au salariile mai mari, cum se face ca pretul la mancare e cam ca la noi
    Da, am observat si eu comparatia cu pulpele si ciocolata…

Împarte o felie de grapefruit :)

