Discutie cu 4 luni de viata

Una din paciente mai are intre 4 si 6 luni de trait. Maxim. Cancer. Mi-a prins privirea asupra cremelor antirid, pe care le avea pe noptiera.
– Te intrebi, probabil, de ce mai folosesc creme impotriva ridurilor cand nu mai am mult de trait?
Nu stiu daca m-am intrebat asta, dar dus la un nivel nesimtit de adevarat, poate de aceea si am ramas cu privirea spre creme.
– Stii, inainte sa aflu ca am cancer, inainte sa constientizez ca o sa mor, ma intrebam ce as face daca n-as avea mult de trait, asa cum se intreaba fiecare, din sentimentul de vinovatie ca nu-si traieste viata la maxim.
Ascult. Si eu m-am intrebat de atatea ori…
– Cand am aflat ca am cancer nu mi-am propus sa fiu mai buna, sa spun mai multe rugaciuni sau sa ma duc in Africa. Nu mi-am propus sa-mi fac viata mai interesanta. Viata nu devine mai importanta doar pentru ca iti propui. Viata este importanta si in acele zile cand nu faci nimic, pentru ca sunt zilele tale. 4 luni mai am de trait? O sa le traiesc ca pe 4 luni normale din viata mea. Nu vreau sa fur de la viata micile bucurii, stii tu, cum ar fi inghetata.
Rade.
– Stii cate planuri am avut? Planuri pentru o viata intrega; planuri pe care nu le pot condesa in 4 luni. Pentru un copil, de exemplu, iti trebuie 9.
Nu pot sa scot un cuvant. Simt un tremur in cosul pieptului. Nu stiu ce simte, n-am sa inteleg, probabil, niciodata.
– Oricat de mult nu ne-am dori noi sa facem tot ce ne propunem si sa ne propunem si mai mult, totul depinde de ce ne aduce ziua. Ne lasam la voia intamplarii. Nu pot, deci, sa nu mai folosesc creme antirid doar pentru ca o sa mor in 4 luni. E extraordinar cat de mult ti se pare, cand stii cat de putin ai.

4 thoughts on “Discutie cu 4 luni de viata

  1. foarte corect, adevarat incadratadiscutia asta! dar, nu te lasa impresionata emotional intr-atat de discutia aceea, incat sa devii melancolica ceva vreme! a fost doar o farama de comunicare a ceva semnificativ, chiar daca in cuvinte putine, pe un ton de dus doar, caci e ireversibila situatia, si da, intr-o situatie care poate sa te faca sa te transformi in altceva decat vrei, pentru un scurt timp! sper ca vei stii si vei putea gasi antidot unei asemenea eventuale riscuri! cugeta, mediteaza, dar nu cade in prapastia supradimensionarii evenimentului, deja trecut.
    toate bune,🙂

  2. De câte ori primim noi lecții de viață de la cei care au fost privați de sănătate? Foarte rar primim lecții de viață de la persoane care nu au probleme.

  3. imi permiti sa te contrazic? de ce sa lasi totul sa curga de la sine? de ce sa nu ceri mai mult? de ce sa nu ceri totul? cine te opreste? crezi ca nu iti poti indeplini dorintele? dorintele se indeplinesc usor, usor, trebuie insa sa “tragi” putin. Nimic nu e la voia intamplarii, poate nici comentariul meu nu e la voia intamplarii pentru ca toate mintile de pe planeta formeaza, de fapt, una singura, poate ca tu, prin altcineva, m-ai atras pe mine, nu stiu..
    Despre planuri..hmm, ce sa zic.. si eu am avut destule, inca mai am cateva..insa nu sunt bune, lucrurile materiale in general nu sunt bune, pentru ca odata ce ai atins un scop, va aparea altul si tot asa..iar linistea ta? pacea? fericirea? unde sunt? De ce sa tii banii pentru o placa de baza scumpa cand ii poti da pe dulciuri? (de un exemplu), adica.. dc sa tii de bani? banii nu valoreaza nici cat negru sub unghie, banii sunt niste chestii materiale prin care iti satisfaci poftele, insa banii nu aduc niciodata fericirea, banii aduc decat boala..baza existentei creste in gradina (vorba unui tip).
    Cat despre ce as face in ultimele luni..foarte simplu..as cheltui tot, as face cele mai trasnite chestii ca viata nu e data degeaba, viata trebuie traita,insa cu intelepciune, pentru ca dupa moarte nu-ti mai amintesti nimic, asta in cazul in care nu esti atat de avansat mintal incat sa-ti amintesti toate vietile anterioare..si crede-ma ca mai e muuuult pana acolo..

Împarte o felie de grapefruit :)

