Atunci când cineva se desparte…

Am îmbrăţişat multe prietene sau colege de cameră, aşa cum şi eu am fost îmbrăţişată, de fiecare dată când, în mod normal, de-a lungul vieţii, te desparţi de un iubit. Indiferent de numărul zilelor, lunilor sau anilor în care ai fost implicată în relaţie, indiferent dacă a fost una fericită sau mizerabilă, indiferent dacă tu sau el a pus capăt- te doare, te panichezi, te enervezi, te înfurii, te pierzi.

Am simţit importanţa celor două braţe care te cuprind, a celor doi umeri pe care îţi permiţi să tremuri, să suspini, să plângi de ţi se sfâşie sufletul- ultima oară nu i-am avut alături. A trebuit să-mi ţin singură lumea sub picioare şi să mă îmbărbătez. Niciodată nu e uşor; dacă nu ai motive pentru care să pui punct relaţiei, te doare. Dacă ai motive, te doare faptul că ţi s-au dat.

Adeseori, însă, oamenii te întreabă: – De ce v-aţi despărţit? şi nu: – Cum te simţi? 

18 thoughts on “Atunci când cineva se desparte…

  1. speciala fu ziua de ieri pentru tine din perspectiva onomastica…
    asta ca sa nu intreb, chiar asa a fost, intuiesc doar ca ai stiut sa o faci sa fie ok pentru tine si cei cu care ai interactionat! asa ca, daca te intreb acum “cum te simti?” nu e decat o curiozitate motivata de scenele de violente ce s-au abatut asupra regatului unit, linistite la sfarsit de saptamana, caci s-a reluat premier league (nu in totalitate, tottenham a fost reprogramata din cauza violentelor!), dublata nu de sugestia din postare, ci pur si simplu de pasare fata de semeni. or, cum tu esti unul dintre cei peste 7 miliarde de asemanatori mie, chiar asa, ce mai faci, cum te mai simti (unde fireste raspunsul asteptat vizeaza aspecte generale ce nu interfera intereselor personale de limitare a accesului la private life din exterior).

  2. Atunci cand cineva se desparte, dispare de fapt un univers. Dispare familia pe care ar fi putut s-o formeze şi se şterg din viitor toţi descendenţii acesteia.
    Dincolo de filosofie, e o dramă (mai mică sau mai mare).

  3. Asa e .. multi intreaba care a fost cauza .. in loc sa intrebe daca persoana e ok . Iti multumesc pentru ca m-ai facut sa zambesc ! Si ca iti pasa , chiar daca nu ne cunoastem . Apreciez enorm si nu o sa uit asta !!

    • Ştiu cum este şi ştiu cât de enervant a fost când, în loc de cuvinte care să mă facă să mă simt mai bine, primeam întrebări ca la interogatoriu, ba chiar sugestii precum că aş fi luat o decizie greşită. Bineînţeles că îmi pasă- nu contează că nu ne cunoaştem, sau că nu stăm nas în nas pe messenger. Să ştii că sunt alături şi dacă simţi nevoia să vorbeşti cu un străin căruia îi pasă, sunt aici.

  4. Pai, e pentru ca ne pricepem mai mult sa judecam, sa despicam firul in patru, sa dezbatem… decat sa ajutam pe cineva care sufera. Suferinta celorlalti nu face decat sa ne arate cat suntem de neputinciosi. De asta ne ascundem in spatele unor intrebari nepotrivite.
    Bine, exista si situatii cand motivul e doar lipsa de interes…

    Toate bune, Grapefruit!

  5. 1)Am avut noroc de prietene care ma intreaba cum ma simt inainte. Tu ce intrebi inainte?
    2)Ma duce cu gandul la “Cel mai iubit dintre pamanteni” cand spune ca, cand oamenii afla de un cuplu nou stau cu ochii pe el sa vada cand or sa se desparta🙂 (nevoia lumii de barfa)

    Si fara a avea legatura cu subiectul.
    3)Englezii nu au vecini,sisteme de alarma ?? D-asta(O englezoaică a descoperit cu uimire că o familie de romi s-a mutat în locuinţa ei in 3 zile cat a fost plecata.) si nu e prima de care aud de pe acolo.

  6. n-am ajuns ( încă . . . finger crossed ) la eventuala cauză a despărţrii pe care – curios – o caută alţii şi se străduiesc din răsputeri s-o scoată la iveală chiar şi atunci când nu e cazul absolut deloc, dar mă scoate din sărite – şi mă bucură în acelaşi timp – faptul că nu le-a ieşit pasenţa cu noi ( încă ) , motiv pentru care mă privesc adânc în ochi şi foarte uluiţi întrebându-mă ” Aaaaa , voi tot împreună ???” omogenizat cu un fals ” Awww , ce tare”. ( bleah !)
    Lumea când nu are ceva interesant în propria-i viaţă mereu îşi bagă ghearele la scărmănat în viaţa altora. parcă e un clişeu – sau nu – dar aproape întotdeauna viaţa celui de lângă noi pare “mai” perfectă ( dacă-mi permiţi greşeala asta intenţionată) decât a noastră . . . so f******* sad :)))

  7. M-a durut mai mult cand nu am avut motive, si parca tot atunci am apreciat mai mult bratele alea doua si lacrimile au fost mai multe. Normal, apoi totul revine la normal, intr`un fel sau altul; dar e aiurea sa nu ai motive.

  8. despartiri…nu vreau sa aud niciodata de asta…si cum zici tu…din moment ce doi s-au despartit inseamna ca au avut ei niste motive, motive care nu mai conteaza din moment ce despartirea s-a produs…dar asa sunt oamenii, mereu le place sa intrebe si sa afle chestii inutile

Împarte o felie de grapefruit :)

