Scrie citeţ, corect, frumos

Atunci când faci ceva din pasiune, iar bloggingul este unul dintre aceste lucruri, încearcă să te dezvolţi, o dată cu el. Nu te aştepta la un număr mai mare de vizitatori dacă tu rămâi acelaşi. Mie îmi este foarte uşor să scriu; şi atunci când postez citate, poze, dar şi atunci când scriu posturi lungi, personale. Aloc mai mult timp aspectului- cum să înserez poza, cum să aliniez scrisul, ce format să dau citatului, cum îmi formez paragrafele, etc.

Fac asta pentru mine, din simţ estetic. Cum întreba Questioare, dacă nu-ţi place să scrii, de ce îţi mai faci blog? Nu doar conţinutul contează, ci şi grija ta faţă de întregul aspect al blogului. Drăguţ, simplu, curat. Ai grijă, deci, ca atunci când scrii un text, să îţi faci un plan general al ideilor. Să nu ai paragrafe de 2 rânduri, urmate de paragrafe de 20 de rânduri. Aliniază pozele, înserează textul. Joacă-te cu butoanele, nu doar cu scrisul.

Atunci când scrii si ai pagină cu un anumit zoom, nu realizezi întotdeauna cum arată pagina ta pe desktopul altor persoane, care au zoom diferit. Mi s-a atras atenţia, din partea Roxanei, acum mult timp, despre faptul că nu aliniez paragrafele, deşi pe formatul paginei mele arăta normal, pe pagina ei arăta haotic. Prefer alinierea de la stânga la dreapta sau cea full, pentru texte lungi, şi alinierea pe centru, pentru poze sau citate.

Poate nu era nevoie de poză, dar am zis că e mai util, pentru bloggerii începători, deşi am văzut şi la case mai mari, texte înşirate, la propriu, şi poze înserate haotic. Cele trei butoane de aliniere, de la stângă la dreapta, centru şi de la dreapta la stânga se pot folosi atât pentru scris, cât şi pentru poze. Prefer, pentru text lung, alinierea full, acceptată şi în scrierile de tip Word, pentru teze sau licenţe.

Ştiu că, în general, fetele preferă să dea un format mai deosebit, dar după părerea mea, dacă nu arată bine şi-mi fug ochii pe pagină, când tu aliniezi centru un text de 1000 de cuvinte, care nu arată a text, ci a poezie fără rimă- eu nu mai citesc. Dacă ai două poze înserate la stânga, una pe centru şi trei la dreapta consider că, ori nu ştii încă cum să le aliniezi, ori n-ai avut timp să scrii un articol până la capăt, căci asta nu e finalizare.

Înainte să îţi faci griji de context, învaţă să scrii citeţ, corect, estetic.

4 thoughts on “Scrie citeţ, corect, frumos

Împarte o felie de grapefruit :)

