Decizii?

“The best decision is a made decision.”
(Proverb turcesc)

Nu cred că există alegeri perfecte, bune sau potrivite. Indiferent de ce alegem, viaţa noastră se schimbă. N-o să aflăm niciodată dacă în mai bine sau în mai rău. Uneori nu există niciun mai la mijloc, ci doar schimbarea. Atât.

Când descoperi că nu ar trebui să existe frică în alegerile pe care le faci, realizezi că nu este greu să zici da sau nu situaţiilor care cer asta. Am crezut, o perioadă, că trebuie să-ţi asumi un risc, atunci când iei o decizie. Riscul, după părerea mea, e şi mai mare, când nu decizi- tu, pentru tine.

Eu nu cred că timpul le poate rezolva pe toate. Nu şi atunci când laşi timpul să lucreze în defavoarea ta. Nu cred, de asemenea, că există decizii greşite, ci aşteptări greşite, de după. S-ar putea să existe decizii luate prea târziu, dar nu mai stau să pierd vremea gândindu-mă la ele.

A fost, pentru mine, o perioadă a deciziilor, pe toate planurile, dar viaţa în sine e reprezentată de alegerile pe care le facem zilnic. Unele sunt uşor de îndeplinit, altele cer timp de gândire sau analiză de sentimente. Deciziile îşi au rezolvarea în dificultatea lor. Viaţa ar trebui să fie simplă, prin deciziile pe care le luăm.

12 thoughts on “Decizii?

  1. Cred ca ai scris si despre alegeri, nu numai despre decizii, aici. Deciziile le luam pe baza argumenelor – si pot fi amanate aproape la nesfarsit – pe când alegerile ne ajuta sa ne exprimam: de fiecaremdata, aleg ceva sau pe cineva fără un Sir de “pentru ca”-uri, ci din simplul motiv ca asa sunt eu. S mă exprim deplin, pe mine, in alegerile mele.

    Frumos si intens, scrisul tau.

    • Nu mai cred că alegerile sunt mai uşor de luat decât deciziile. Trebuie să fii lucid asupra personalităţii tale şi asupra planurilor tale de viitor şi să acţionezi prin decizii sau alegeri. Unele alegeri pot fi foarte dificile, din punctul tău de vedere. Poate fi uşor să decizi ce facultate să faci, dar să-ţi fie extraordinar de greu să alegi o persoană în viaţa ta- chiar dacă ambele evenimente sunt de importanţă majoră.

      Mulţumesc.

  2. Nu cred in “ușor” sau “greu”. Si nici in “simplu” sau “complicat”. Dincolo de tag-urile astea este sau lipseste o disponibilitate interioară către claritate si sens.

    Orice facultate ai face, ajungi sa faci ce îți doresti intr-adevăr, după o serie de alegeri …limpezi. Cât despre pe cine si cum lași in viața proprie, asta nu cred ca tine de decizii sau alegeri, ci de ce simți si cum/cât îți este de bine cu acel cineva.

    Intr-o nota mai personală, cred ca cea mai grea alegere din viata mea de pana acum a fost sa accept ca cineva a dispărut. Definitiv. Mi-a luat ani. Puternice, atasamentele astea…:)

    • Alegi pe cine să laşi în viaţa ta, la un moment dat. Decizia finală e reprezentată, cred, de Da-ul de la cununie🙂
      Ataşamentele sunt cele mai puternice sentimente care îl fac pe om slab, cred eu.

  3. Păi chiar vorbeam ieri cu mama și îi spuneam că viața e simplă dar o complicăm noi. Timpul nu are cum se rezolve el problemele. Dacă noi nu facem nimic nu o să se rezolve de la sine. Nici dezamăgirile nu trec cu timpul dacă nu facem și noi niște eforturi.

  4. Iau decizii teribil de greu… Eu nu pot sa decid decat daca stiu ca merg la sigur, nu-mi permit sa nu-mi simt pamantul sub picioare. E o chestie care ma conduce in foarte mule aspecte ale vietii.

  5. cand e vorba de alegere, sau alegeri, decizia finala pe care ti-o asumi e de preferat sa ai ce si de unde alege, pentru ca optand ceva, decizia sa nu-ti afecteze nimic din fortul interior. dar cand mergi pe principiul, de ales trebuie sa aleg ceva, indiferent ce, chiar daca oferta/ele nu corespund in niciun fel asteptarilor mele atent analizate si supuse rigorilor mele analitice, decizia cea mai importanta, cr4ed eu,a r fi sa nu iei parte la niciun fel de alegere din aceasta, dusa pe principiul “aleg si eu raul cel mai mic!”. caci daca, alegerea ta, s-ar dovedi ulterior una buna sau rea, doar pentru tine, cel care a luat-o, ai primi de la viata, destin, sau doar de la reversul actiunilor si gandurilor proprii ce meriti, bun, sau rau. dar, optand tu, bine sau rau si decizia ta sa afecteze si pe altii, parca nu e tocmai usor de acceptat…

  6. de ce ar trebui sa fie simpla? multi oameni au o viata simpla, o rutina zilnica: servici, acasa, ceva gen. Cu cat e mai complicata cu atat e mai interesanta, de fapt interesanta nu e un cuvant potrivit, dar stiu ca e ceva acolo de bine, ceva special.

    Intr-adevar sunt unele momente in care vrei pur si simplu sa fie simplu. Sa nu se mai lungeasca atat situatia si sa devina tot mai complicata, dar pana si acele momente isi au rostul, efectul. Dupa ce se va lamuri totul vei vedea ca a fost un inceput special, chiar daca complicat si tot din acest moment vei invata sa fii mai rabdator pe viitor… zic.

  7. vizionare placuta si poate ai timp de trimis si un reply cu impresii despre ce ai vazut.
    ai aici toate datele de identificare, exist, poate esti curioasa a intra si pe blogul meu…
    esti binevenita oricand!
    seara odihnitoare dupa film si o noua zi cu provocari carora sa le faci fata! ca tot debuteaza weekendul, fain sa-l faci sa fie cu papa sanatos! toate bune!

Împarte o felie de grapefruit :)

