Pentru oameni

Menirea mea, cred, e să fac parte din viaţa oamenilor, la un moment dat, pentru un moment dat. Aşa simt eu- că trebuie să cunosc oameni, de tot felul. Să le zâmbesc. Să îi fac să se simtă importanţi, buni, puternici. Să îi fac să creadă că viaţa e simplă şi frumoasă, mai ales frumoasă. Să le ofer încredere, ca să înveţe să spere.

Nu cred că sunt extraordinară, dar cred că mi s-a dat acest dar- de a fi a oamenilor. La muncă, acasă, în autobuz, pe stradă. În fiecare zi, stau de vorbă cu o bătrânică, vinde cărţi nu departe de unde se află locul meu de muncă. În faţă e un magazin de cosmetice, doamna de acolo mi-a făcut cadou un rimel. Alături e un magazin de încălţăminte unde ieri, dintr-o glumă, aş fi putut să-mi aleg o pereche de pantofi gratuit. Încă n-am profitat.

Lumea mă ştie ca fiind Maria, chiar dacă pe acolo, mişună, zilnic, mii de oameni, iar eu n-am făcut decât să le urez fie o zi bună, fie să le zâmbesc, fie să-i întreb de sănătate. Săptămâna aceasta am avut un alt program la muncă. Oamenii au întrebat ce mi s-a întâmplat, când au văzut că nu sunt la ora cu care îi obişnuisem.
– Am concediat-o, spuse şeful meu.
– Mare greşeală ai făcut, au răspuns ei.

Azi am revăzut o clientă- viitoare mămică. Urmează să nască, peste o lună. A intrat doar ca să mă salute şi să-mi spună că putem fi prietene. La sfârşit de program, simt că adun, de peste zi, doar gânduri bune. Urc în autobuz zâmbind şi mă întreb- de ce eu? De ce acest dar şi cu ce scop? Să fi fost blogul o acţiune inconştientă? Să fi fost Facultatea de Asistenţă Socială o simplă alegere? Planurile de a deveni asistentă medicală sunt ale mele sau aşa ar trebui să fie?

Omul, alături de care o să trăiesc, trebuie să fie un om bun. Calm, blajin, înţelegător. Iubitor. Optimist. Să îi aparţin până în adâncurile gândurilor, fără să mă simt captivă în ele. Să îmi dea libertatea care face ca, în fiecare primăvară, păsările să se întoarcă din ţările calde. Om care nu trebuie să-şi facă griji de ceea ce ar trebui să-mi ofere, ci să mă ajute să fac ce îmi place. Om care să înţeleagă că am nevoie de oameni.

5 thoughts on “Pentru oameni

  1. frumos spus, curajoasa dar ferma alegerea pe care mizezi. dar, daca nu e poate riscul latent ca orisicand din prea multa incredere in celalalt, legatura dintre voi sa slabeasca peste ani, farmecul vietii cu scopurile sale, cu menirile pe care uneori le simtim si carora le suntem datori s-ar risipi brusc, iar totul ar parea si ar deveni prea crud si fara de rost. iti doresc ca prin ce gandesti, emani in juru-ti, sa-ti atragi deoparte compatibilitate multilaterala care sa se plieze doleantelor tale, care cu timpul sa devina scopuri comune si celui de langa tine.

    weekend placut, respirabil, caci pe aici (nu e ca la tine unde esti tu acum!) e cod termic de avertizare pe toata tara de 3 zile si spor in tot ce faci!🙂

  2. Eu una nu cred în meniri… dar cred că fiecare, prin ceea ce este, excelează prin ceva în viață. Iar tu excelezi prin asta, faci asta mai bine ca oricine. Și e bine că unii oameni mai descoperă și ceea ce pot face cel mai bine pe lumea asta.
    Asistentă? Poate chirurg de suflete. Și așa cum un chirurg ce operează pe creier este bine să fie lăsat să facă asta, să descopere operația aceea care va salva multe vieți… e bine și ca tu să continui să vindeci, măcar pentru o clipă, sufletele oamenilor, chiar și cu un zâmbet.

  3. Ai un dar superb si rar oameni cu el il folosesc cu adevarat: le e teama, asteapta sa li se multumeasca pentru ce fac sau pur si simplu le dispare pentru ca cei din jur sunt rai, sunt fara inima.
    Nici ca psiholog ceva nu ti-ar fi stat rau.
    Ai grija de tine si de acel rar dar! Toate cele bune!

Împarte o felie de grapefruit :)

