Bună, donezi ceva?

Un pic mai în susul străzii mele (ca să nu fie prea uşor de ajuns acolo) se află multe-multe magazine, unde poţi găsi cam tot ce îţi doreşte inimioara şi îţi permite portofelul. Ce m-a impresionat, însă, sunt magazinele aprovizionate exclusiv din donaţiile către Fundaţiile Umanitare, cum ar fi Heartuk sau Barnardos. Poate dona oricine, orice, oricând.

Bine, mi-am zis. Am văzut şi-n România, de Crăciun şi Paşte, câteva tentative organizatorice, când alţii se chinuiau să strângă, din donaţii, câteva jucării sau dulciuri pentru copiii de la orfelinate; am impresia că, la noi, numai de dă Doamne-Doamne vreo apă mare sau dacă scrie cabral despre strângere de fonduri, se face ceva- pe moment.

De fiecare dată când intru în astfel de magazine, mă minunez de lucrurile drăguţe care au fost donate, unele fiind noi, încă împachetate în ambalajul original- chiar şi aşa, au un preţ mic, accesibil- iar când te gândeşti că bănuţii respectivi nu ajung în conturile marilor branduri, ci la nişte copii în nevoie, cumperi cu drag.

Oare n-ar fi mai potrivit ca şi în România să se înfiinţeze astfel de magazine, de către ONG-uri? Eu sunt sigură că, o dată promovate, ar avea succes. Oamenii, chiar dacă nu recunosc, intră în magazinele second-hand- ( mă gândesc aici la femeile înnebunite după lucrurile vintage).

Pe de altă parte, sunt convinsă că, dacă ar şti unde ajung banii din donaţii, oamenii n-ar mai strânge lucruri în poduri, ca să le roadă şobolanii. Faci un bine de două ori- oferindu-i posibilitatea cuiva mai sărac să îţi cumpere lucrurile de care n-ai nevoie, iar banii să ajungă la alţi oameni, poate şi mai săraci şi mai neajutoraţi.

Eu mi-am cumpărat azi un set de lumânări parfumate cu tot cu suporturi şi cartea Things I want my daughters to know de Elisabeth Noble, cu gândul la acele lucruri care mi le-ar fi spus mama, dacă eram mai aproape una de alta, dar şi la lucrurile pe care aş vrea să le spun, cândva, fiicelor mele.

2 thoughts on “Bună, donezi ceva?

  1. La noi nici macar asta cu donatiile nu se face ok. Atunci cand se doneaza ceva, la noi se doneaza vechiturile, lucrurile care altfel ar fi mers la cos, lucruri cu care nu se mai poate face nimic.
    Am vazut de cateva ori pe la tv cum erau donate efectiv gunoaie. La noi inca se mai merge pe sistemul “lasa-l in pod, ca nu se stie cand imi trebuie”.
    Am gasit sa donez si eu cuiva un cd care nu-mi este deloc folositor si de care ma cam incurcam. Nu mai stiu cum m-am pricopsit cu el, insa am postat pe blog ca-l donez si acum 1 saptamana am primit un mail de la un fan, care-si doreste mult cd-ul😀

Împarte o felie de grapefruit :)

