Fetele prea educate- de modă veche

Am mai spus, de atâtea ori, că răbdarea moldoveanului (românului) nu e o neaparat o calitate, ci o slăbiciune. Am întâlnit atâtea femei, prin prisma facultăţii, dar şi a experienţei de om pribeag prin lume-femei care rabdă. Rabdă mediocritatea bărbatului de lânga ele, rabdă nerespectul copiilor, rabdă etichetarea societaţii. (Nu generalizez, ca să scutim oamenii de comentarii inutile.)

Eu am pierdut anii cei mai frumosi, prin inocenţa lor, în relaţii pe care mi le-am dorit frumoase, lungi, serioase- pentru că aşa am fost educată, cu valori, dăruire, seriozitate.

Băieţii din viaţa mea au însemnat foarte mult, pentru mine, n-au fost doar experiente- relaţii pasagere, trecătoare- nu le-am privit niciodată aşa. Fiecare eşec, fie din vina mea sau a partenerului, eu le-am privit-simţit-suferit, însă, ca pe eşecuri mari, tocmai din această perspectivă- că îmi încalc principiile pe care mi le-am tot clădit, singură, departe de familie.

Eu vorbesc de experienţele din viaţa mea, nu despre oameni. Oamenii, după o bucată de vreme, devin ca orele de matematică- mai reţii doar lucrurile pe care poţi să le aplici, după aceea, ca lecţie de viaţă, atât. Nu mai rămâne nici ura, nici amintirile frumoase, nici durerea, nici răbdarea, nici regretele…

Am judecat, în timpul facultăţii (mai mult la liceu) femeile care rabdă un soţ violent- fie că e vorba despre agresiune verbală sau fizică; mi-am zis pe atunci că n-am să accept niciodată un astfel de comportament, indiferent de situaţie (şi mă refer la copii). Am observat, de-a lungul timpului că, oricât de urâtă n-ar părea situaţia pe din afară, tu, cel implicat în relaţie, vezi altfel lucrurile- reacţionezi, deci, altfel.

Femeile trebuie să înţeleagă că trebuie să schimbe lucrurile, astfel încât să le fie bine, nu să încerce să schimbe lucrurile în bine, chiar dacă lor nu le este bine. Bărbatul alcoolic, violent, prost, nesimţit, nervos, gelos şi nerespectuos nu se schimbă! Iar dacă tu, ca femeie răbdătoare, îl poţi suporta un an, doi, zece, douăzeci, gândeşte-te că, viitorii tăi copii, NU trebuie să rabde un tată de care să le fie frică, din frică pentru mamă.

Din propria experienţă, sunt împotriva consumării emoţionale, în relaţii de prea lungă durată, la vârste fragede. Înţeleg iubirile din liceu sau facultate, dar când intri în ritmul vieţii, iar tu ai ca experienţă două relaţii, pe care ţi le atribui ca eşecuri, iar încrederea şi stima îţi sunt la pământ- CUM vrei să clădeşti viitoarea femeie puternică?

Fetele se aprind prea repede, se stresează, se implică prea tare în relaţiile pe care şi le doresc pentru că s-au întâmplat, nu neapărat pentru că merg. Şi tragi, o lună, două, zece tot sperând să fie bine, dar, dacă acum nu este bine, cum să fie peste 5 ani? Peste 30 de ani?  Cum să speri ca omul de lângă tine să se schimbe, când tu îi accepţi comportamentul, slabă de fire, fiind?

Continui, cu siguranţă, în alt post. Scriu posturi cam lungi, în ultima vreme, nu-i aşa?

14 thoughts on “Fetele prea educate- de modă veche

  1. Scrii posturi mai lungi pentru că postezi mai rar :)) Iar când postai mai des postai și de mai multe ori pe zi😀 Așa, să trecem la subiect. După cum ai spus nu trebuie generalizat. Și eu ca băiat sunt aș putea să spun tot de modă veche în ceea ce privește relațiile. Nu-mi doresc nici eu relații doar de dragul de a nu fi singur sau mai știu eu ce alte motive. Dacă aleg o fată nu o aleg să fie de decor și drept urmare, dacă lucrurile nu merg bine mă lupt să fac tot ce ține de mine să se îndrepte, dar când văd că nu e chip și pur și simplu tragem în direcții diferite….asta e. Nu a rămas nimic de făcut din ce aș fi putut face. Mai nou aleg să fiu mai rațional dinainte și nu vreau să mă mai arunc cu capul înainte. După aia dezamăgirile sunt mari. Sunte genul care se implică pentru că altfel de ce mai intri într-o relație?

    Aaaa, și nu-i așa că la postările tale mai lungi și eu comentez mai lung? :)))

    • esti bun la casa omului [femeii] 😀 majoritatea barbatilor sunt delasatori cand vine vorba de implicare/lupta pentru a-si salva relatia…ce-i drept : o relatie care are nevoie sa fie salvata si care cere mult prea multe compromisuri nu-si are rostul.unde-i armonia?:D

  2. Din nefericire, acesta este comportamentul multor femei. Ce nu merge de la bun început nu va merge în veci. Este ok ca într-o relație să mai lași și de la tine, însă de aici până la a schimba comportamentul partenerului sau a accepta în totalitate un comportament mai agresiv este cale lungă și inutilă.

  3. repet eu ingrosat … ca-i mult prea important ca sa fie trecut cu vederea:

    Bărbatul alcoolic, violent, prost, nesimţit, nervos, gelos şi nerespectuos nu se schimbă!

    nu, nu exista chestii gen “minciuna mica”, “doar o palma” sau “putina gelozie” … adevarul crunt e ca ele se reduc la ceea ce sunt de fapt: minciuna, violenta, gelozie, etc. … nefiind deloc scuzabile!

  4. Dupa ce m-am casatorit, la nici sase luni de zile, a aparut o greseala enorma,o greseala,ce era un bun motiv de divort,dar am zis nu,nu am jurat ca sa ma despart.Si-am tot zis asa, vreo 4 ani de zile, pana intr-o seara,cand mi-am amintit de vorbele sotului (acum fost) “adevarul doare,dar trece” si-am zis “mai bine recunosti,daca nu o faci, e pentru ultima oara,cand ma minti.” si-asa a fost, am ales mai bine singura de una singura,decat singura in doi.

  5. …Prea multe femei fac greseala asta..iar noi copii,avem multa dragoste fata de mama,si preferam sa inghitim totul.
    Sper ca viitoarea generatie sa nu fie la fel…
    Scrii foarte frumos,si posturile sunt din contra scuuurte …Mai vreau😀

  6. foarte bine, corect zici in textul tau. lumea din pacate, asa cum o vezi bine tu si altii ca tine (si eu gandesc la fel, nu as putea altfel!), cu educatie in spiritul justitiei, moralitatii si a altor cateva atribute ale binelui din om, lumea prin indivizii ei semanati peste tot, ne e la capitolul numeric superioara si, pare-se si incapatanata si/sau indiferenta sa mai asculte si sa ia aminte la povetele si educatia oferita in spiritul acesta al corectitudinii, seriozitatii etc.
    o sa mai trec pe aici, caci imi place felul cum gandesti si apoi mai si postezi!
    succes la studii in uk si binele sa-ti stea mereu aproape!🙂

  7. Esenta problemei e dupa parerea mea obsesia fetelor/femeilor de a schimba baietii rai, de a-i face sa se muleze pe nevoile lor. Probabil ca senzatia pe care o incerci atunci cand vezi ca individul smecher, afemeiat, alcoolic si delasator de langa tine se schimba (desi CLAR ASA CEVA NU SE POATE) atrage foarte mult si le transforma in niste martiri in relatiile avute.

  8. Dar ce faci atunci cand tu esti fata aia “rea” ? Ce faci cand simti ca desi iti doresti instinctual sa te mulezi valorilor familiei,religiei,societatii etc. etc. alaturi de un “baiat bun” ceva in tine tot regreta ca nu-ti traiesti la maxim viata,varsta,sansele etc. etc. ?

  9. E vina ta ca femeie ca ai parte de o relatie nefericita pentru ca accepti de la bun inceput o persoana care sti ca nu iti va oferi o relatie frumoasa. Intuitia feminina ar trebui sa va spuna inca devreme despre barbatul de langa voi.

Împarte o felie de grapefruit :)

