Reguli după despărţire. Ce trebuie să faci ca să faci bine

Cică, după ce te desparţi, trebuie să te porţi de parcă nu-ţi pasă. Adică, fără statusuri cu subînţeles, fără postări în care ori îţi plângi de milă, ori baţi covoarele de prăfuieşti şi vecinii. Nimic. Zero. Ca şi cum nimic nu s-a întâmplat, ca şi cum nu simţi nimic: nici ură, nici dor, nici resentimente, nici compasiune sau milă.

Fără completări de chestionare, legate de fostele relaţii- că eşti prea subiectiv şi dai peste cap statistica naţională. Fără poze cu tine prea veselă, că se înţelege inversul situaţiei. Fără poze cu tine emo, că se subînţelege că nu mai poţi de durere, încât a trebuit să te prefaci că îţi tai venele, ca să vadă lumea ce mult ai mai iubit şi ce mult mai suferi de nu mai poţi.

Fără melodii. Alea de jale te fac să te simţi mizerabil. Alea de jump around te fac să arăţi ca o maimuţă în cuşca la Zoo, adică- aproape fericită. Brusc, toată viaţa ta, care ar trebui să se schimbe- că doar pentru asta sunt despărţirile, se transformă în alte reguli ipocrite în care tu, fericită sau mizerabilă, în felul tău, trebuie să joci noi roluri, ca să fugi de cele vechi.

Nu poţi să scrii nimic, oamenii interpretează şi te scârbeşte fiecare explicaţie pe care trebuie să o dai, când tu fugi de explicaţii idioate. Nu poţi să faci nimic şi, chiar dacă nu faci nimic, zice lumea că ţi-ai pus coada între picioare sau, Doamne fereşte, te-ai spânzurat de London Eye.

Dacă spun că sunt fericită, nu e pentru că mi-am găsit pe altul, ci pentru că, poate, mi-a trecut o mâţă neagră calea şi s-a împedicat. Dacă spun că sunt tristă sau ascult I don’t want you back, e pentru că am mers 6 mile cu autobozul greşit şi am întârziat la un interviu, dar de ciudă şi invidie, mă prefac că nici nu-mi trebuia job-ul ăla.

Unii au impresia că citesc Cancan şi, dacă nu scrii ieftineala obişnuită, şi-o compun singuri…

11 thoughts on “Reguli după despărţire. Ce trebuie să faci ca să faci bine

  1. am inteles ca exact astfel de intrebari si explicatii incerci sa eviti, dar nu inteleg, asa, cum putem sa umplem golul acela, oricat de mic sau mare, prin nimic?

  2. :)) in mare parte sunt ciudate regulile astea dar sa stii ca au si ele dreptate…

    scrisul a fost pentru mine mereu o cale de comunicare cu cineva, iar acum, acum imi este pur si simplu teama sa mai mazgalesc ceva pentru ca in mijlocul freneziei aleia, acel cineva tot isi mai face loc.

    iar muzica neutra din pacate nu prea exista😛

  3. foarte putine sunt melodiile care nu canta despre dragoste, iar cand pui punct, nu poti sa fii pur si simplu ca si cand n`ai fi. ceva iti scapa, fuge pe undeva si fara sa vrei oamenii interpreteaza.
    SI doamne cat imi sunt de urate explicatiile. De ce se baga altii unde nu le fierbe oala?

  4. pân’ la urmă, fiecare are propriul set de reguli; ale altora nu merg mereu pe propria persoană. sau nu în totalitate:D

  5. Si mai ales fara regrete de genul “cand eram cu el” sau “daca am fi fost inca impreuna” si fara priviri aruncate barbatilor pe strada, doar-doar de oi gasi care sa-ti aminteasca de el.
    pentru ce era interviul? nu il poti reprograma?

  6. Cum spune poza aia: my life, my rules. Regulile variază și nu se potrivesc tuturor. Cel mai bine îți dai seama ce ai de făcut după o vreme în care îți dai seama că ai suferit destul și ai dat Cezarului ce este al Cezarului. După aia începi să îți dai seama ce ai de făcut. E greu să nu suferi după o relație dacă ai investit sentimente și speranțe. Dacă a fost ceva la mișto e greu să suferi.

  7. omul traieste-n societate … si pentru “sanatatea” societatii sunt necesari oameni “cat mai sanatosi” (adica nu “sanatosi tun”, ca deja atunci apar alte probleme). asa ca, societatea (privita ca organism) are diverse metode ce ajuta la “insanatosirea” celulelor componente. printre ele sunt si diverse “reguli” … care toate sunt de fapt niste colectii de “what worked for other cells”. putem compara acele “reguli” cu “suma modurilor de deplasare” … adica poti ajunge de la A la B in diverse moduri, da’ tu esti cel/cea care alege modul de deplasare. in concluzie: conteaza ce alegi tu din multimea de “reguli” … si daca nici una nu va functiona, vei tu “celula” care adauga o regula noua la multimea deja existenta (si asta tine de ceea ce numim evolutie).

    while it’s (somewhat) fun bashing rules, usually it’s just a waste of (precious) time …

  8. De acord cu ceea ce ai scris mai sus, eu m-am despartit de curand de prietenul meu de comun acord, dupa o relatie de 2 ani si jumatate si trec prin stari din astea contradictorii de genul – nu trebuie sa mai sufar, trebuie sa fiu puternica – dar totusi sufar, melodiile triste ma adancesc in starea de nostalgie, insa melodiile vesele parca nici ele nu-s la locul lor…sa stau in casa sa ma izolez nu e bine, sa ies si eventual sa trec la o alta relatie iar nu e bine…sunt libera, dar in acelasi timp nu ai ce face cu libertatea cand e un gol acolo in suflet… eu cred ca este o perioada de timp dupa o despartire in care indiferent in ce directie te misti esti in sah mat. Dar, cum toate trec…sa ii dam timp timpului!

    • Draga Flory,

      Si eu tot Flori ma numesc si te inteleg perfect prin ce treci numai cu mici modificari: in sensul ca eu am fost intr-o relatie de 4 ani si 5 luni si m-am despartit de vreo 2 luni…sunt in plina stare de “sah mat”🙂
      Propun sa facem un club😛
      Sau sa mergem la cursuri de salsa…:D

  9. Asa e, daca iti plangi de mila, poti fi patetic, daca esti vesel si nu mai poti de bine , esti criticat. Cel mai bine (cum fac eu) ma inchid in camera si ma descarc de sentimente, si nu pun niciun status, niciun apropo nimic :)) Desi uneori incalc si regula asta ;))

Împarte o felie de grapefruit :)

