Dacă ar fi sincere, femeile ar părea mai inteligente

Am prins ieri o frântură de film, în care actriţa principală se întreba, pe final, de ce oamenilor le este atât de greu să renunţe la o relaţie în care nu se simt bine, nu se simt în largul lor, nu se simt protejaţi, nu se simt iubiţi şi, în loc să accepte o despărţire, aşa dureroasă cum este, ei acceptă toate cele de mai sus, cu riscul unei nefericiri, poate mai puţin dureroasă, pe moment, dar de lungă durată.

Eu într-o oră trebuie să plec la muncă, aşa că scriu repede şi degrabă pentru că actriţa din film joacă atâtea roluri în viaţa reală, în toate colţurile lumii. M-am gândit şi la un răspuns, cel puţin din punctul meu de vedere- nu vorbim ceea ce gândim, dar demonstrăm ceea ce simţim. Fetele au foarte multe în minte, uneori chiar gânduri geniale, dar în loc să şi le expună, din frică- vorbesc bazaconii plicticoase pentru bărbaţi, de genul: -mă mai iubeşti? -la ce te gândeşti? -te gândeşti la mine? -mai sunt frumoasă pentru tine?

Dacă aş fi actriţa principală, în filmul meu, m-aş întreba de ce femeile nu vor să rănească înapoi, atunci când sunt rănite? De ce îşi ascund simţirile în sentimente de milă şi frică, în loc să fie ferme şi sigure pe ceea ce îşi doresc ca să fie fericire? Să spună tare şi fără eschivare: – Nu mă interesează să îţi arăt cum să te comporţi, nu mă interesează să mă stresez pentru cineva care nu merită, nu mă interesează să mă fac plăcută, când tu eşti veşnic nemulţumit…

Aşa vreau să fiu rea şi a dracului, măcar pentru o zi, în care să reuşesc cu răul ce n-am reuşit cu binele, pentru că altfel nu cred că se poate. Am fugit! Voi să prindeţi curaj să gândiţi ce simţiţi şi să demonstraţi asta. Atât.

10 thoughts on “Dacă ar fi sincere, femeile ar părea mai inteligente

  1. Grapefruits, mi-esti foarte simpatica si-mi place mult blogusorul tau, dar am o rugaminte la tine: nu mai folosi “SE” merita. L-am vazut de doua ori, in forma asta, in textul de mai sus. Verbul nu e reflexiv! Si prea multa lume face greseala asta….Nu sunt vreo obsedata de gramatica si nu obisnuiesc sa corectez oamenii asa, din senin, dar nu m-am putut abtine acum. Sper ca nu te-ai suparat pe mine🙂

    • Doamne fereşte, nu am de ce să mă supăr, ci îţi mulţumesc pentru că mi-ai corectat. Imaginează-ţi numai, să nu ne fi tras nimeni de urechi la şcoală-cine ar mai fi făcut carte? O să încerc să ţin minte pe viitor, dar când mai vezi greşeli, te rog să mă urechezi.

      Mulţumesc încă o dată.

  2. Bine, s-a facut🙂 Desi nu-mi place sa joc rol de doamna invatatoare🙂
    Ma bucur ca nu te-ai suparat, caci n-am vrut sub nici o forma sa te deranjeze comentariul meu.

  3. Eu într-o oră trebuie să plec la muncă, aşa că scriu repede şi degrabă

    Dacă ar fi sincere, femeile ar părea mai inteligente” … deseori graba strica treaba …

      • daca doar pari, nu esti … iar “ar parea mai inteligente” se poate intelege ca “poate ca sunt femeile inteligente, da’ nu indeajuns (de inteligente) pentru a putea fi observabil fenomenul” … si asta (imho) nu e ok deoarece permite dubii referitoare la nivelul de inteligenta al femeilor … cand, de fapt, nu sunteti cu nimic mai prejos fata de barbati. de exemplu, o replica misogina ar putea fi: “femeile doar par inteligente (intotdeauna, nu numai cand sunt sincere)” … cum spuneam: “graba strica treaba”.

        • Da, se poate interpreta şi aşa. Eu am ales titlul pentru a exprima ideea că, în general, femeile nu fac asta ( nu sunt sincere şi deschise faţă de propriile nevoi) şi atunci sunt înţelese ca fiind naive şi plicticoase, fără să ştie ce îşi doresc (deşi, în esenţă, ştim că femeile sunt inteligente).

          Atunci cand sunt sincere şi deschis, această falsă aparenţă devine şi mai falsă- de aici şi titlul *ar părea mai inteligente*

  4. hm, barbatii care au impresia ca o femeie e plicticoasa/plictisitoare … nu le cunosc (femeile) decat din poze. naive sunteti uneori, alteori doar va prefaceti😀 … si, mult mai des, chiar nu stiti ce vreti (aveti des senzatia aia de disconfort descrisa prin “parca lipseste ceva”) … spre norocul nostru (deoarece asa macar putem incerca mai multe variante, nefiind “game over” din prima ratata). :))

Împarte o felie de grapefruit :)

