Fragment [25]

” Fericirea în căsnicie este numai o chestiune de noroc. Faptul că, în momentul căsătoriei, partenerii îşi cunosc foarte bine firea, sau faptul că au firi foarte asemanatoare nu le măreşte cîtuşi de puţin şansele de fericire.

După căsătorie, deosebirile dintre ei se vor accentua de ajuns pentru ca sa-şi aibă partea lor de suferinţă; şi e mai bine să cunoşti cît mai puţin posibil defectele omului cu care-ţi vei petrece viaţa.”

Jane Austen –Mândrie şi prejudecată

Citesc cartea doar ca să mă conving, până la urmă, că Jane Austen nu are dreptate. Eu nu pot să am o relaţie de prietenie, când defectele celuilalt îmi influenţiază, în negativ, personalitatea- şi atunci, nici nu pot să mă gândesc la o căsătorie, fără să ştiu exact ce chichiţe are bărbatul în cap. De unele defecte ar trebui să fugi ca de naiba…

Poza

5 thoughts on “Fragment [25]

  1. Fericirea in casatorie este datorata, in mare masura capacitatii fiecaruia de a-l tolera pe celalalt. Sau sunt alike rau de tot, nu se contrazic niciodata si sunt plicticosi rau.

    Nu te lua prea mult dupa mine, nu ma intereseaza momentan subiectul, nici macar sa-l privesc la teve.

  2. Jane Austen a fost un bun observator al epocii sale. De-asta si multe din ecranizarile dupa ea sunt de calitate – trebuie sa fii prost rau sa faci un film slab dupa o carte de Jane Austen. Cu toate acestea, ma intreb cat din ceea ce a observat Jane Austen mai este valabil si in ziua de azi. Pai sa luam de exemplu intimitatea, si ceea ce poti sa afli despre cineva numai de pe twitter, facebook si blog. Daca te mai si muti cu persoana iubita cateva luni – ceea ce era total nepermis atunci, deja ai aflat multe din lucrurile care atunci ramaneau mister pana dupa casatorie. In ziua de azi, timpul petrecut pentru a NU-ti cunoaste partenerul e un lux pe care nimeni cu capul pe umeri nu si-l mai asuma. Parerea mea (din experienta).

  3. Trebuie sa avem in vedere si vremea cand a trait Jane Austen si conceptia diferita asupra casniciilor de atunci. Oricum, decat sa te trezesti dupa casatorie ca dormi in pat cu un om total diferit decat cel pe care l-ai ales, mai bine sa ii stii defectele dinainte. Compromisuri mici se pot face in relatii, nimeni nu e perfect, doar cele mari trebuie evitate.

  4. Eu am citit toate cartile de Jane Austin si la fel cum a zis cineva de mai sus,ea este o fina observatoare a societatii in care a trait. De cate ori nu s-a intamplat sa judecam o persoana inainte sa stim exact cum este de fapt?De cate ori nu ne-am luat dupa prejudecatile impuse de altii? Nu intotdeauna,ci macar cateodata. Oricum…este o carte frumoasa,desi unele lucruri de-atunci par invechite acum.Este o poveste care se scrie inca,insa cu alte personaje si intr-o alta era…

  5. Eu sunt anti-căsătorie lately, dar m-aş vedea mai degraba căsătorindu-mă cu un om în perioada când sunt toată numai fluturaşi şi inimioare decât după câţiva ani de convieţuit (cu riscul de a nu-l cunoaşte 100% sau, mă rog, aproape 100%). Dar asta e doar părerea mea de copil nebun şi amator de emoţii😀 – nu pot spune că e cea corectă sau cea normală :))
    P.S.: Mi-ai amintit de Mr. Darcy! :X:X:X

Împarte o felie de grapefruit :)

