Minciuna are picioare scurte

Postul n-are nici o legătură cu 1 aprilie sau cu alte minciuni decât cele adevărate. Minciuna are picioare scurte şi spun asta pentru că am retezat şi eu câteva. Aoleu, şi cât de tare dor minciunile. Ba nu, nu doare minciuna, ci faptul că acel cineva te crede naiv, dacă nu chiar prost, iar asta te înfurie, te scârbeşte, te schimbă. Şi încă cum te mai schimbă!

Eu nu pot să iert- nu pentru că nu vreau, ci pentru că nu pot, oricât n-aş fi încercat de-a lungul vieţii. Cel mai greu e când nu ai de ales şi trebuie să faci ceva cu iertarea, s-o schimbi cu uitarea, cu indiferenţa sau cu aceeaşi monedă. Nimic nu şterge însă faptul că ai fost minţit şi că poate o să mai fii, şi că poate ai mai fost, dar încă n-ai aflat.

Şi eu am minţit, ca să nu zică lumea că mi-s sfântă. Şi eu m-am împedicat în picioarele alea scurte, cu handicap. Şi mie mi-a părut rău, şi eu am cerut iertare, căci ţi se face frică, în pragul adevărului că, dintr-o prostie, poţi pierde pe cineva. De câte prostii e nevoie oare, în viaţă, ca să realizăm asta? De ce minciunile noastre sunt întotdeauna mai mici, mai scuzabile, mai nevinovate decât minciunile altora?

7 thoughts on “Minciuna are picioare scurte

  1. Fructuleț, e bine să ierți pe cei care îți greșesc. Chiar e aiurea să greșești la rândul tău și să nu fi iertat. Plus că atunci când ierți parcă te simți mai bine. Eu așa mă simt.

  2. “Ba nu, nu doare minciuna, ci faptul că acel cineva te crede naiv, dacă nu chiar prost, iar asta te înfurie, te scârbeşte, te schimbă. Şi încă cum te mai schimbă! ” – Îmi sună atât de cunoscut ….
    “Şi mie mi-a părut rău, şi eu am cerut iertare, căci ţi se face frică, în pragul adevărului că, dintr-o prostie, poţi pierde pe cineva. ” – pe mine încă ma doare ce s-a întâmplat în urma cu un an şi ceva.🙂 But hei, ridic, ridicăm capul sus , suflăm şi în iaurt şi mergem mai departe încercând să nu facem altora, ce alţii ne-au făcut nouă.

  3. Nu poti spune niciodata care face mai mult rau … depinde de la caz la caz … sunt cazuri cand o minciuna doare mai mult decat daca ar fi stiut adevarul dar si momente cand o minciuna ar putea sterge o suferinta … eu personal prefer adevarul oricat de mult ar durea.

  4. Eu deja pot spune ca sunt satula de taiatul picioarelor atator minciuni…uneori as fi vrut sa fi putut sa inchid ochii si sa ma prefac ca nu vad, desi m-as si enervat si mai tare. Vine insa o perioada cand toate minciunile se duc naibii si ramai langa tine doar cu acele cateva persoane care joaca cu cartile pe fata🙂

  5. Unele persoane nu pot primi adevarul . Adevarul nu e pentru oricine…
    Nu poti spune adevarul cuiva care toata viata s-a mintit singur .

  6. in privinta asta mie mi se pare ca cel mai nasol e sa ierti, dar sa nu uiti. sa iti stea samanta minciunii aleia in suflet si sa apara cand nu te astepti. si din pacate asa sunt eu..iert…dar nu uit…

Împarte o felie de grapefruit :)

