Din ciudă şi invidie

Din ciudă şi invidie, femeile devin nesuferite; şi în relaţia de cuplu, şi în relaţia cu prietenele, şi în relaţia cu ceilalţi bărbaţi. Vorbesc din experienţă, în speranţa să mă autoeduc, prin a recunoaşte în public, aşa cum se proceda în trecut cu hoţii, de li se tăiau mâna cu care au furat.

Nu e vorba doar de aspect fizic şi nici n-o să-mi obosesc tastatura cu asta. E vorba de celelalte relaţii cu care ea îşi compară propria relaţie şi, oricât de urât nu sună, o femeie e mândră, în sinea ei, când iubitul prietenei nu este atât de bun ca iubitul ei. În acelaşi timp, o să-i scoată ochii iubitului, prin diferite metode, dacă altul e mai bun, ea având dovada clară în partenerul altora.

Nu e vorba doar de invidie, ci şi de propriile complexe: de ce alta să merite, iar ea nu? De ce X, chiar dacă e mai urâtă, este tratată ca o prinţesă? De ce Y poate să facă gesturi frumoase, în timp ce iubitul tău nu, ci doar să mornâie toată ziua că te iubeşte, de parcă orgoliul tău de femeie-iubită se hrăneşte numai cu asta.

Şi poate să îţi cumpere orice, poate să te ducă oriunde, poate să te alinte oricum- dacă tiparul după care îl compari face ceva mai mult, nu neapărat mai bun, ci mai diferit- tot nu e de ajuns şi nici n-o să fie niciodată- nici dacă îţi aduce flori, nici dacă îşi pune poză cu tine pe Facebook, nici dacă îşi schimbă statusul, şi avatarul, şi ce o mai exista pe lumea asta.

N-am generalizat. M-am vindecat. Tânjeam la patul meu de bolnav, până am observat întreg spitalul tânjind la patul meu. Citisem la Paul RomanFericirea nu înseamnă să ai ceea ce doreşti, ci să doreşti ceea ce ai! şi mi-am dat seama că, veghind la strugurii altora, mi-am lăsat plantaţia să se usuce, iar acum nu mai e bună nici măcar de capra vecinului.

11 thoughts on “Din ciudă şi invidie

  1. In primul rand ma bucur ca ai reusit sa-ti dai seama ca nu era bine cum gandeai/procedai..; sper ca nu prea tarziu, desi nu cred🙂 poti reimprospata plantatia, sau.. incepe sa cultivi una noua🙂

    Eu nu am comparat niciodata in felul asta… Consider ca eu si prietenele mele ne-am ales “parteneri” potriviti, asa ca.. diferit inseamna bine pentru fiecare! Evident, nu poate fi nimeni ideal, dar.. trebuie sa avem niste dorinte obiective (sa stim ce vrem), si sa cerem asta – nu sa comparam si sa cerem ce au altii..

    Dragute randurile cu grepfruturile si vitaminele🙂

  2. sa stii ca am observat si eu ce zici tu aici si e grav pentru ca cei care sufera de invidie nu sunt capabili sa constientizeze asta….si imi plac la nebunice vorbele lui Paul Roman

  3. a iti impune sa-ti doresti ce ai … e tot nefericire! nu exista retete pentru asa ceva si textele de genul celui citat de tine par interesante doar pentru ca suna frumos.

    nici macar cel mai mare credincios, aproape sfant (ca-n carti), nu cred ca-si “doreste” sa fie supus la incercari in viata … adica “nu-si doreste ce are” … oricat de senin si fericit ar parea in ochii altora. calugarii budisti … tremurand de frig cand afara sunt temperaturi scazute, incantand semi-amortiti de inanitie … pot fi fericiti, da’ nu cred ca si-au dorit suferintele alea. ah, ca toti astia accepta si nu se impotrivesc … ok, da’ asta nu inseamna ca-si doresc! a iti dori raul, unde “rau” e definit ca fiind “mai putin decat bine”, e irational … e deja un simptom clar pentru o boala mintala …

    … cautati esenta, daca tot cautati, nu va lasati fermecati de ambalaje … parerea mea.

  4. Te salut Grapefruits,

    Cred că a ştii să apreciezi ceea ce ai este un lucru esenţial, după care îţi poţi ghida lejer viaţa. Cred că multă lume ar avea parte de mult mai puţină suferinţă, dacă şi-ar ghida viaţa după nişte lucruri atât de simple…lucruri atât de simple şi fantastice, încât, noi în ignoranţa noastră, uităm să le… observăm.

    De ceva timp, mi se pare că treci printr-o stare mai puţin “plăcută”, după cum te citesc eu…😐
    Sper ca micile mele Gânduri de Duminică, să te ajute în viitor, ca şi pe mulţi alţii care le citesc. Îţi mulţumesc pentru referinţă, îţi mulţumesc că mă mai citeşti … şi să ai un weekend plăcut, aşa, cu vitamine, cum ne dai tu nouă.

    Cu stimă,
    Paul

  5. Tot mai buna este gradina noastra decat e vecinului…pt ca am investit mult timp, eforta si muuulta dragoste in ea si e pacat s-o lasam in paragina doar pentru o obsesie🙂

  6. Chiar ai inteles unde ai gresit ?
    Niciodata nu-ti dori sa ai , doreste-ti sa fii ! Posesiunea nu te face in nici un fel . Toata lumea vrea sa aibe , de ce ? Ocupa-te sa devii..

  7. Iata , pana si la preferatul tau , Roman apare a avea : “Cred că a ştii să apreciezi ceea ce ai este un lucru esenţial, după care îţi poţi ghida lejer viaţa. ”
    Cum sa apreciezi un om dupa ce are ? ?
    Nu conteaza ce sint , important e ce am ! Cum , mai , Romane sa-mi ghidez viata dupa asa ceva ? ? :-)))

Împarte o felie de grapefruit :)

