Proştii clasei

Fiecare am avut în clasă 2-3 care trăgeau mâţa de coadă- credeam, pe atunci, că din vina lor, prea leneşi să facă exerciţiile la matematică, prea leneşi să-şi scrie compunerea la română. Erau comici, în felul lor. Să fi fost pentru a atrage atenţia? Pentru a se împrieteni cu noi, ceilalţi, deştepţii?

La băieţi nu prea exista discriminarea asta, se jucau şi cu proştii. Fetele însă, tind să marginalizeze. Cât de răi pot fi copiii, în inocenţa şi neconştientizarea lor. Eu mergeam acasă, aveam păpica bună mereu, haine curate, caiete, creioane, pixuri care mai de care. Nu trebuia să muncesc, ca să fiu prea obosită să îmi fac temele.

Copiii aceea însă… Mi-aş cere iertare pentru că mă credeam deşteaptă şi mă purtam prosteşte. Dacă ai un prost în clasă, nu-l face să se simtă şi mai prost, ci ajută-l. Poate n-a avut timp să îşi înveţe poezia, pentru că părinţii au fost prea beţi ca să se îngrijească de el şi prea absenţi ca se le pese de Eminescu, Creangă şi restul.

3 thoughts on “Proştii clasei

  1. Asa este….cat de usor este sa judeci, sa etichetezi, sa arunci anateme…fara sa te interesezi de viata celuilalt, de sentimentele, de trairile lui. Poate intreaga lui existenta e o drama din care nu stie cum sa iasa. Nu este un Iona. Are nevoie de ajutorul si de intelegerea celorlalti nu de degetele acuzatoare indreptate asupra lor. Poate si profesorii au aici partea lor de vina.

  2. Şi eu am avut în clasa întâi 2 gemene marginalizate total pentru că erau prostuţe,şi nu înţelegeam de ce învăţătoara le acorda mai multă atenţie şi era mai drăguţă cu ele,asta până când au fost transferate la o şcoală specială.şi acum îmi pare rău de ce făceam,eram extrem de rea :))
    dar mai sunt şi copiii care pur şi simplu nu vor să înveţe,cu mame care se plâng că le oferă toate condiţiile şi degeaba.viitorii “şmecheraşi”.de ăia n-am milă.

  3. Pai si la noi in clasa sunt vreo 2 prosti,dar ei stau toata ziulica la calculator si pe afara in loc sa-si faca temele.Sunt lenesi si habar n-au ce-i aia munca.

Împarte o felie de grapefruit :)

