A doua şansă

Oamenii nu merită a doua şansă, când e vorba de dragoste. Aşa cred eu. Cu dragostea nu poţi să o dai în bară, decât dacă nu îţi pasă sau dacă ai impresia că ţi se cuvine, fără să oferi dragoste în schimb.

Ce să faci cu a doua şansă? Să demonstrezi ce trebuia demonstrat cu mult timp în urmă? Să repari ce ai greşit? Să te porţi la fel? Să te porţi altfel? Ca după o inundaţie; chiar şi după ce speli pereţii de mizerie, există riscul să prindă mucegai, să se desprindă varul…

Eu, dacă aş greşi într-o relaţie, n-aş mai cere a doua şansă- ştiu că trebuie să o fi primit cu mult înainte de a o cere, doar că n-am realizat. Alţii, chiar şi după ce li se dă a doua şansă, de ai impresia că o să profite, mutând munţii pentru tine, ei nu fac decât să pună şansa în buzunar, ca într-un cont fantomă, aşteptând profitul.

Când nu investeşti, nu primeşti.

Melodie furată de la justafreakingrayofsunshine

17 thoughts on “A doua şansă

  1. Foarte adevarat…atunci cand ceri tu o a doua sansa…este clar ca ai mai primit una inainte🙂 Sunt si exceptii, dar sunt putine si au legatura poate cu relatiile care au multi ani vechime si unde uneori rutina isi mai face simtita prezenta.

  2. Oamenii nu se schimbă, se modelează-n funcţie de necesităţile lor, bun dai o a doua şansă ca să ce?Să realizeze ce avea? Şi câtă nevoie avea de tine? Ca apoi să uite şi tu să-ţi aminteşti veşnic, când viaţa trebuie să fie simplă?

  3. Grapefruits-ule, tu vorbeşti de a doua şansă şi te referi la prima? Sau chiar la a doua?
    Da, a doua e cam mult, dar cred că una merită fiecare… şi tu, şi eu, şi oricine… una singură… în afară de ce a fost de la sine…
    … cred în puterea oamenilor de a se schimba, de a se redescoperi, de a evolua… evident, nu toţi fac sau pot face asta… dar sunt şi oameni interesaţi de schimbare, care îşi doresc o şansă pentru a reuşi să fie altcineva… şi pentru asta au nevoie de o şansă…

  4. hmm … nu le am eu cu religia, da’ nu pot sa nu dau cezarului ce-i al cezarului:

    Love is patient, love is kind.
    It does not envy.
    Love is never boastful, nor conceited, nor rude;
    It is not self-seeking, nor easily angered.
    It keeps no record of wrongdoing.
    It does not delight in evil,
    But rejoices in the truth.
    It always protects, trusts, hopes, and preserves.
    There is nothing love cannot face;
    There is no limit to its faith, hope, and endurance.
    In a word, there are three things that last forever:
    Faith, hope, and love;
    But the greatest of them all is love.

    — 1 Corinthians 13:4-7

  5. Eu cred in a doua sansa…am oferit-o…ba chiar si a treia, si a patra…le-am oferit pentru ca am vrut sa lupt pt ce a fost al meu, pt ca stiam ca cealalta persoana nu e atat de puternica sa reziste timpului, distantei si oamenilor, dar ca inima ei nu m-a tradat niciodata. Iar lupta mea nu a fost in zadar, a fost pe deplin recompensata. Cateodata trebuie sa ierti, sa uiti (bine, acum depinde cat de mare a fost greseala, intotdeauna sa te opresti la limita unde stii ca nu te mai respecti), si sa mergi inainte. Exista si cazuri de succes…

  6. Trebuie sa fi pretuit mult prima sansa daca o cere si pe a doua…
    Compar adesea relatia cu afacerea, nu în sens mercantil, dar atribuindu-i multe din caracteristicile uneia si celeilalte, pentru ca mi se pare exemplul cel mai relevant.Am primit si fara sa investesc, am investit si am pierdut tot, în final, de obicei, se ajunge la (dez)echilibrul descoperit de tine.Nu din vointa numai, si din neputinta; primesti iubire de la celalalt precum scoti banii de pe card, într-o zi se goleste si sufletul, nu? În loc de dobanzi apar rate, datorii, în loc de iubire… altceva!

  7. Eu cred ca orice persoana merita a 2-a sansa;) O persoana se poate schimba daca vrea…trebuie sa existe doar dorinta de a o face! Asta e parerea mea…si…cred ca este ce-a buna….a gresi e omeneste;) si…pana la urma suntem cu totii oameni nu?

  8. In dragoste nu exista a doua sansa; cind se termina, se termina (Abba – when all is said and one). rareori se intimpla sa acorzi a doua sansa, si atunci sint minim 75% sanse sa dezamagire, pentru ca nici tu nici ea/el nu mai esti/e acelasi…

  9. Am acordat a doua sansa crezand ca in dragoste e mai usor sa repari decat s-o iei de la capat. Mare greseala, imensa prostie. Timp pierdut, sentimente irosite, teatru ieftin. O alta sansa nu trebuie data nimanui, nu pentru ca n-ar merita, ci doar pentru ca “lupul isi schimba parul, dar…”! Si, din pacate, viata (sau moartea?) noua nu ne lasa acest privilegiu!

Împarte o felie de grapefruit :)

