Baba Dochia mea

Tradiţia spune că trebuie să îţi alegi o zi între 1 şi 9 martie ca să fie baba Dochia şi, în funcţie de cum va fi ziua respectivă, aşa îţi va fi tot anul. (9 vine de la cele 9 cojoace ale Dochiei, pe care şi le scutură, iar în funcţie de cojoc, poate fi vreme rea, vreme senină, ninsoare sau soare)

O altă modalitate de aţi calcula baba e să aduni cifrele zilelei tale de naştere; eu sunt născută pe 15, deci ar veni 1+5=6 martie. Dacă ar fi să îmi aleg o zi, aş spune 9 martie, una din cifrele mele norocoase. Ştiaţi legenda? Sunt mai multe, eu am să v-o spun pe cea din copilăria mea:

Dochia – păstoriţa rebelă

Legenda spune ca Dochia era o pastoriţă care avea 20 de oi. Ea este transformată în stana de piatră pentru că sfidat intemperiile declanşate de zeul Gebeleizis, stăpânul stihiilor naturii la daci. Dochia a nesocotit semnele de vreme rea şi a plecat cu oile la păscut.

[Poză]

9 thoughts on “Baba Dochia mea

  1. Noroc de tweet-ul si postul tau ca mi-am adus aminte de Baba Dochia😛
    Eu in fiecare an imi aleg pe 6 martie si am avut noroc de vreme frumoasa, sper sa nu fiu dezamagita anul asta.

Împarte o felie de grapefruit :)

