Fragment [11]

“Ceea ce observ la dumneata – lucru esenţial – e că dai dovadă de credulitate aproape copilarească şi de sinceritate impresionantă, spuse în cele din urma prinţul; numai acest singur fapt ar fi de ajuns pentru a răscumpara multe dintre defectele dumitale.”

Feodor Mihailovici Dostoievski- „Idiotul”

Vedeţi cât de mult contează să fim copilăroşi câteodată? Mai şlefuim din defecte. Cum spunea Emil Cioran în Lacrimi şi Sfinţi: “-Nu există decât o ratare: a nu mai fi copil.” Mai am puţin din Idiotul, pentru că îmi place să citesc o carte doar când simt nevoia, nu doar când am timp.

4 thoughts on “Fragment [11]

  1. mda…am și eu o mare problemă cu cărțile, îmi vine să le sorb nu alta…dar îmi este atît de ciudă că nu prea am timp să citesc😦 …mda…rușinos, știu!
    Uneori mă gîndesc o zi întreagă la cîte o carte și aștept să am ceva timp liber s-o deschid, dar obligațiile de matur mă distrag, în copilărie o duceam mult mai bine…citeam cînd voia sufletul meu, chear și cu lanterna pe sub plapumă…acum…nu mai am lanternă😦

  2. chiar ieri mă gândeam c-ar fi timpul să reîncep Idiotul , doar că . . . neh, nu momentan, not in dă mood. cartea am îneput s-o citesc în urmă cu vreo . . . ummm…5 ani, dar n-am finalizat decât volumul 1 şi jumătate din al 2 lea, că după am dat de ceva proiect de care trebuia să mă ocup urgent, apoi cartea am predat-o la biblioteca şi..buuu,dusă a fost.
    acum, că o am a mea, în biblioteca mea, îmi cam trage cu ochiu de ceva vreme, dar mi-e groază să dau iar peste numele alea ruseşti.
    dacă ar fi după mine, toate personajele s-ar nume A , B , C . . .😀

  3. Imi amintesc de reclamele TV de la Adevarul cand zicea tipul :”Idiotul de Dostoievski”. Suna ca si cum Dostoievski era idiotul:)))

Împarte o felie de grapefruit :)

