Tu cât ceri pentru un post scris într-o campanie publicitară?

Am obsevat la unii colegi de blogging că scriu pentru firme, pentru o anumită sumă de bani. Îi felicit şi mă bucur că fac asta, deşi ştiu că satisfacţia vine din faptul că sunt selectaţi pentru anumite campanii, nu neapărat pentru suma de bani negociată pentru fiecare post.

Dacă aş avea un produs de promovat, cu siguranţă aş alege ca formă de publicitate blogul, probabil şi pentru că reclama de la TV e plictisitoare, difuzată mereu în momente proaste. Bloggerii insă, reuşesc să scrie posturile în mod personal, ceea ce poate fi mai credibil în faţa clientului.

Mulţi din noi facem şi publicitate neintenţionat şi vă asigur, prinde de minune. Am observat asta printre bloggeriţe: când îşi laudă produsele cosmetice, de exemplu, dar şi printre bloggeri, când vorbesc despre produsele lor IT.

Personal, campaniile mi-au adus în primul rând satisfacţie, poate şi un motiv de mândrie, iar pentru asta n-am negociat niciodată un post la un preţ exagerat, de aceea am refuzat să scriu pentru companiile care mi-au renegociat preţul.

Majoritatea posturilor mele sunt scrise pentru că aşa simt, chiar şi cele scrise pentru bani. N-am scris niciodată mecanic, chiar dacă au fost zile când aş fi putut pune o imagine, un citat sau un banc, doar aşa, pentru că oricum nu aveam ce face, dar n-am făcut-o.

Având în vedere că imaginea ta ca blogger este apreciată la o anumită valoare, tu hotărăşti cât să ceri peste sau sub aceea valoare. În România însă, cumpărătorul are impresia că deţine putea pieţei, doar pentru că are bani. Puterea o deţine cel care are ce vinde, la ce preţ vrea el.

Companiile îşi doresc publicitate, pe gratis, dacă s-ar putea, deşi plasarea pe un panou publicitar costă, secunda la TV costă, minutul la Radio costă. Pe blog însă, oricum noi ne pierdem timpul aiurea, de ce am mai cere şi bani, nu?

Cum am zis şi mai sus, n-am cerut niciodată pe un post atât la cât este apreciat blogul meu, am cerut un preţ rezonabil, după părerea mea, de aceea, când am primit ofertă de renegociere, am refuzat. Da, am refuzat.

Prefer să scriu nimicurile mele sau să nu scriu nimic. Consider că este şi vina bloggerilor. Din moment ce un post scris pe blogul tău este apreciat la valoarea X, iar tu faci oferta mult sub nivelul ei, pentru că nu te consideri demn de suma ta, normal că şi clientul o să te subaprecieze.

Aş refuza să fac afaceri cu o persoană care se presupune că trebuie să vândă credibilitate prin publicitate, dar în acelaşi timp, n-are încredere în sursele pentru care a fost căutat. Apreciază-te, ca să fii valorificat.

 

 

6 thoughts on “Tu cât ceri pentru un post scris într-o campanie publicitară?

  1. sincer, eu chiar as vrea sa vad cum e… dar cum nimeni nu ma solicita… :))
    da, sunt complet de acord, reclama pe un blog este o reclama, la fel ca si la tv!

  2. Cred că tocmai reclama neintenționată e mai eficientă.
    Eu una am mai mare încredere în aceasta, decât în cele făcute la cerere, care totuși sunt mai favorabile firmei.

    De regulă agențiile de publicitate, formele, iau blogerii ca pe niște oameni fără timp, mici, și de asta plătesc puțin… încă subestimează fenomenul.

  3. Consider mediul online cea mai buna metoda de promovare si publicitate, iar aritcolele publicitare pe bloguri personale e cea mai buna metoda, zic eu. Un banner nu face asa multe lucruri, insa cand tu iti expui opinia personala asupra prodsului sau serviciului respectiv… e cu totul altceva, indemni intr-un fel cititorii sa-l incerce sau sa se intereseze.

  4. Hmmm chiar am cumparat un rimel in urma unei astfel de prezentari pe un blog…deci chiar au efect astfel de reclame…:))

  5. păi depinde. uite spre exemplu tu poți cere binișor pentru că ai mulți vizitatori 🙂 poți negocia cu siguranță deoarece compania respectivă știe că ai vizitatori.

  6. Daca ar fi lucrurile asa de simple…
    De obicei firmele care vor sa cumpere un review pe un blog ofera o suma fixa de bani, de exemplu 40-50 ron. E greu sa-i explici ca tu ai un blog nisat si ca probabilitatea sa-i trimiti clienti seriosi este foarte mare. Ei stiu una si buna, 50 ron, daca-ti convine bine, daca nu…

Împarte o felie de grapefruit :)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s