am gatit inimi, pipote si ficatei de pui

Imi mai zice fishuc “gaina de avicola”, cand sunt blegutza si fara chef :lol: prin urmare, azi a gatit doar inimile, pipotele si ficateii si trebuie sa spun cu mana pe fishinima, a fost una dintre cele mai gustoase papici pe care a facut-o!
Se spala inimile, pipotele si ficateii si se pun la fiert in apa cat sa le cuprinda, adaugandu-se un praf de sare. Sa aveti grija, la primul clocot, trebuie neaparat sa spumuiti. SFATUL nostru este sa puneti pipotele si inimile la fiert cu 10 minute mai devreme decat ficateii, se pare ca fierb mai greu. La primul clocot, am adaugat patrunjel si marar proaspat si am lasat sa fiarba la foc domol, pana nivelul apei a ajuns la jumatatea continutului. Dupa aceea am scos maruntaiele din supa, le-am pus intr-o tigaie incisa cu putin ulei si cand au inceput sa se rumeneasca, am adaugat vin rosu de la mama de acasa :)
Pe moment ce fierbe si scade lichidul din tigaie, adaugam sos de rosii, condimentele aromate, usturoiul pisat si restul supei de la fiert si lasa sa se mai domoleasca la foc. Asemeni unei neveste suparate! Se poate servi alaturi de piure, mamaliguta si niste ciupercute, dar noi am preferat ceva mai usor, o salata de sfecla rosie.
P.S. vinul are o importanta majora, am simtit aroma lui in toate pupilele gustative! Sarut mana pentru masa, ca a fost tare gustoasa!!!

Eu dau o fuguta la alergat pe faleza din Galati, voi sa aveti pofta ;)

13 responses

  1. Măi dragostea asta ne face să devenim şi foarte bune gospodine :D .Mă bucur pentru tine că începi să devii şi o bună bucătăreasă pentru fishuc al tău,se mai adaugă încă o calitate la zecile pe care le ai! ;)

  2. Ai sa-mi dai ceata la gatit :)) Abia astept sa te vad la dulciuri !! :D

  3. Mie imi cresc urechiusile de la atatea laude, dar sa ii dam Cezarului ce e a Cezarului. Nu eu am gatit, ci fishuc. Eu doar am curatat ustoroiul :D

    Daca e sa ma laud cu ceva e ca…ca…ca…sunt fishuca lui :D

  4. Puteam sa jur, daca nu vedeam comentariul tau de mai sus, ca am vazut numai: “am gatit”, “am prajit”…

    Sa va fie de bine, eu in week-end am facut doar deserturi, niste briose ieri si salam de biscuiti azi. Cu briosele, prima runda dupa o reteta culeasa de pe net, mi-am dat seama, inca o data, de ce testez retetele inainte sa le indic si altora…
    Dar am primit o tava faina de tot si trebuie neaparat sa o testez in curand.

    Am sa incerc si eu reteta voastra, sosurile cu vin pentru gatelile de carne sunt si preferatele mele. ;)

  5. E bine ca Fishuc al tau stie sa gateasca :))

  6. Am eu o reteta buna de ficatei: ii speli bine, ii prajesti in ulei de masline cu un pic de sare si ii pui deoparte.
    Toci marunt o ceapa si o pui la calit; tai un morcov feliute, il pui si pe ala; mai poti sa pui ardei si/sau legume chinezesti/muguri de bambus(legume chinezesti congelate gasesti prin toate supermarketurile, muguri de bambus au la Mega image) in functie de ce-ti place tie.
    Zdrobesti doua rosii (daca ai un chopper/blender le bagi acolo, daca nu poti incerca sa le tai bucatele mici) si le torni peste legume (iarna, cand sunt rosiile scumpe, merg si alea la conserva). Storci juma’ de lamaie peste si mai pui juma’ de lingurita de zahar (gives a good taste ;). Condimentezi cu: o lingurita de lemongrass (se gaseste in niste borcanele mici, la Mega Image), curry, cardamom (gasesti la Plafar, in supermarketuri mai greu),ghimbir, maghiran si menta.
    La sfarsit, adaugi ficateii si ii lasi sa prinda aroma de sos cateva clocote
    Enjoy :)

  7. Iaaaaar ai taiat usturoiul? Pai tu ai facut totul!! Fara usturoi se duce totul.. deci fara tine nu-i nimic! :D

  8. Ce imi plac pipotele si inimile… Imi aduc aminte de mama… imi fac si eu, cu mamaliguta si mujdei…
    Dar mamei ii ieseau mereu cum imi plac mie… facute bine, nu ramase molcute, ci atat de bine facute cat sa fie ca un fel de guma care o chelfai in gura sa te bucuri de fibra lor…

    Ce pofta e in mine…

    Si farfuriile de genul imi plac la nebunie!

  9. Smart, funny and modest | Reply

    chiar era foarte comica ea cu “am gatit” :-) adevarul e ca daca nu era ea acasa nu ma apucam sa gatesc… asta e singurul ei merit :-) bine.. si faptul ca ma lauda dupa ce gatesc… ca sa am incredere si data viitoare ca o sa iasa ceva bun ;-)

  10. Ahaaaa…deci care este adevarul cu gatitul :?:

    Smart, funny and modest, ne spune ca el este autorul faptic, Fishuca fiind autorul moral. :D

    Important e ca a fost laudat de toata lumea :!:

  11. fishuc: uhh, cate cuvinte de lauda la adresa mea…si tot ce a trebuit sa fac e sa fiu acasa…vezi?

  12. Eheee, eu ti-am mai zis tzie, Fishuco :> Fishuc e baiat bun; nu ti-a dat numai inima lui, ti-a mai pus in fatza inca vreo 3-4 :lol:

  13. Iooooi! Unde am ajuns în căutarea reţetei perfecte de tocaniţă de inimi, pipote ficat:)
    Şi pent’ că îmi place Grapefruit-ul, am să încerc reţeta chiar azi, 21.02.2011, fix la un an de când ai încercat-o şi tu.

Împarte o felie de grapefruit :)

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 346 other followers

